ادامه قطع سرویس تلفنثابت شرکت شاتل
مدیرعامل شرکت شاتل، از ادامه قطع سرویس تلفنثابت این شرکت خبر داد.
به گزارش گروه دریافت خبر سیتنا، روابط عمومی شاتل در گفت و گویی با مدیرعامل این شرکت که نسخه ای از آن در اختیار سیتنا قرار گرفته از ادامه قطع سرویس تلفنثابت این شرکت خبر داده است.
در متن این گفت و گو آمده است: "احمدرضا نخجوانی، با اعلام این که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از چهارشنبه بعدازظهر (8دی) که سرویس تلفن ثابت این شرکت توسط مخابرات و به بهانه نداشتن قرار داد اتصال متقابل قطع شده بود وعده حل مشکل تا 24 ساعت را داد، گفت: حالا سازمان برای اتصال مجدد شاتل، پاسخ روشنی ندارد.
نخجوانی با اشاره به سرمایهگذاریهای بالایی که این شرکت براساس انجام تعهدات پروانه FCP انجام داده است میگوید: شاتل اولین شرکت در بین دیگر دارندگان پروانه FCP است که از هفته گذشته توانست به صورت رسمی ارایه خدمات تلفنثابت خود را در 6 استان آغاز کند. ما از شهریور سال گذشته و به دنبال انجام مقدمات دریافت پروانه FCP، مکاتبات با شرکت مخابرات ایران و اپراتورهای تلفن همراه برای برقراری اتصال متقابل را آغاز کردیم. از همان تاریخ نیز بی درنگ، برای سفارشات خارجی و تامین تجهیزات شبکه اقدام و به دنبال آن در ماههای بعد، به دریافت شمارههای تلفن از سازمان اقدام شد.
وی در ادامه میافزاید: با توجه به تاکید وزیر محترم ارتباطات، این شرکت راه اندازی تلفن ثابت را ابتدا در مناطق محروم در اولویت و دستور کار خود قرار داد و با همهی چالشهای جانبی، این سرویس را در 27 اردیبهشت سال جاری (روز جهانی ارتباطات) روشن کرد.
مدیرعامل شرکت شاتل تاکید کرد که تمامی سیاستگذاریهای شاتل در این زمینه برای نشان دادن رویکرد مثبت شرکت برای توسعهی بازار و شکست انحصار در بازار ICT کشور رخ داده است.
احمد رضا نخجوانی با ابراز تاسف از عدم اقدام روشن از سوی وزارت ارتباطات برای حل مشکل قطع سرویس تلفنثابت این شرکت تاکید میکند: در ماههای مختلف شرکت با چالشهای مختلفی مانند نبودن تعرفهی انتقال ترافیک خدمات ترابردپذیر، مقاومت اپراتورها برای برقراری اتصال متقابل، دریافت مجوز فرکانس و ... رو به رو بود که خوشبختانه با همدلی و پیگیری مدیران ارشد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و به صورت تدریجی برطرف شد. اما در این میان بیشترین مشکل این شرکت برای راه اندازی خدمات تلفن ثابت، عدم همکاری خانواده مخابرات و به طور مشخص شرکت مخابرات ایران و شرکت همراه اول بود.
براساس اظهارات مدیرعامل شاتل، این شرکت از سال گذشته تا کنون بیش از دهها جلسه با حضور مقامات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی و شرکت مخابرات داشته که پس از برگزاری چندین جلسه و دستور مستقیم رگولاتوری، اتصال سرویس تلفن ثابت این شرکت از هفته گذشته تنها در شش استان کشور صورت گرفت.
وی تاکید میکند که همچنان ارتباط شبکه شاتل با شرکت همراه اول قطع است و مدیران این اپراتور همراه ، حتا در جلسهی اضطراری تشکیل شده از سوی سازمان حاضر نشدند و در نهایت، چنین عنوان کردند که به دستور مدیریت این اپراتور، کلیهی راهیابیهای داخلی شمارههای شاتل در شبکه همراه اول باید مسدود باشد.
وی با اشاره به انتقادهای مطرح شده از سوی مقامات وزارت ارتباطات نسبت به دارندگان پروانه FCP که براساس تعهداتشان تا کنون پیشرفتی نداشتهاند میگوید: با توجه به همه موانعی که در یک سال گذشته پیش روی شرکت بود اما ما تصمیم گرفتیم با وجود عدم برقراری اتصال متقابل با اپراتور اول و امکان ارایهی سرویس تنها در شش استان، خدمات خود را (پس از دریافت تاییدیهی قیمت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) به بازار عرضه کنیم اما متاسفانه شرکت مخابرات ایران در پی مقاومتهای گذشته، ارایهی سرویسهای شاتل را بیش از چند ساعت برنتابید و با اقدامی غیر رقابتی، اتصال متقابل و راهیابیهای این شرکت را قطع کرد.
وی در ادامه میافزاید: چندین روز است که این شرکت مجبور به توقف خدمات تلفن ثابت خود شده و اخطار 24 ساعته سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (در تاریخ هشتم دی) به شرکت مخابرات ایران هم بی پاسخ مانده است. چنانچه گویی شرکت مخابرات ایران اعتقادی به جایگاه و نقش حاکمیتی و نظارتی سازمان هم ندارد. عجیب تر، این ماجراست که شرکت مخابرات ایران با سیاست "نعل وارونه زدن" ابتدا در پاسخ به رسانهها منکر قطع کردن اتصال متقابل و راهیابی خدمات شاتل شد و سپس با اعلان عمومی، ضمن محکوم کردن شاتل به فرافکنی، مدعی شد که شاتل قراردادی برای برقراری اتصال متقابل امضا نکرده و همهی موارد آزمایشی بوده است و هزینه های این خدمات مشخص نیست. در حالی که بر اساس مصوبات کمیسیون تنظیم مقررات و پروانهی این شرکت، هشتاد درصد از درآمد تماسهای تلفنی با تلفنهای شاتل عاید شرکت مخابرات ایران می شود.
مدیرعامل شرکت شاتل در پایان تاکید کرد که با وجود سرمایهگذاری های بالای این شرکت برای انجام تعهدات خود براساس پروانه FCP اما اقدامات غیر رقابتی شرکت مخابرات ایران و توقف خدمات تلفن ثابت، آبرو و حیثیت چهارده ساله این شرکت در بازار و اذهان عموم را به چالش کشیده است و این نگرانی را نه تنها برای این شرکت که برای دیگر فعالان این بازار به وجود آورده که انجام دیگر پروژههای توسعهای دارندگان پروانه FCP نیز با چالشهای اخیر همراه شود. بنابراین انتظار میرود رگولاتوری برای حفظ جایگاه و نشان دادن اقتدارش، از حقوق صاحبان پروانه و مردم در این خصوص دفاع کند".
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید