کدخبر :191343 پرینت
10 مهر 1395 - 23:24

برگزاری هم‌اندیشی فعالان ICT در حوزه‌ی 5G در کنفرانس IST-2016

در راستای فعالیت‌های پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حوزه 5G، نشست هم‌اندیشی صاحب‌نظران و فعالان حوزه ICT به همراه اعضای فروم نسل پیشرفته ارتباطات (5G) در کنفرانس IST2016 برگزار شد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، در این نشست نمایندگانی از اپراتورهای تلفن همراه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، رئیس سندیکای صنعت مخابرات ایران، برخی اساتید دانشگاه‌های داخلی و خارجی، نمایندگانی از  شرکت‌های بین المللی فروشنده تجهیزات مخابراتی و دیگر فعالان این حوزه حضور داشتند.

بنا بر این گزارش، در این جلسه، مسائل مختلفی از جمله لزوم تدوین یک سند راهبردی و جامع به منظور تبیین نقش بازیگران مختلف در اکوسیستم 5G، اهمیت تدوین قوانین و مقررات رگولاتوری مناسب از جمله مقررات مربوط به طیف فرکانسی و توجه به جایگاه تحقیق و توسعه برای ورود 5G به کشور مطرح گردید. همچنین، لزوم بهره مندی از تجربیات جهانی و توجه به اقدامات بین المللی در این حوزه تأکید شد. از دیگر محورهای مورد بحث در این نشست، می‌توان به اهمیت نگاه حاکمیتی و اپراتورها در جهت حمایت و توسعه تولیدات داخلی، سیاستگذاری مناسب و حمایتی، در جهت تربیت نیروی انسانی متخصص داخلی و فعالیت‌های تحقیقاتی اشاره نمود.

پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات در حال حاضر پروژه تدوین سند جامع تکامل 4G و 5G را در دست اجرا دارد و تاکنون نشست‌های متعددی را با فعالان و صاحب نظران این حوزه، به منظور بهره مندی از تجربیات آنان و هم‌اندیشی در مسیر تدوین نقشه راه کشور برای 5G، برگزار نموده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.