اختصاص 60 درصد از بازار فاوای کشور به شرکت مخابرات ایران
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، گفت: هدف از همگرایی و یکپارچگی ساختار، ایجاد یک پنجره واحد برای ارائه خدمات و تامین کل نیازهای ارتباطی مخاطب توسط یک شرکت است.
به گزارش سیتنا، دکتر سرائیان در مجمع عمومی فوق العاده شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه امروز برگ دیگری از تحولات عرصه ICT کشور رقم می خورد، گفت: اتفاقی که امروز به صورت رسمی با آرای سهامداران به تصویب می رسد، نتیجه زحمات پنج ساله تمام مدیران و مشاوران شرکت مخابرات ایران از سال 1390 تاکنون است.
وی افزود: استفاده از تجارب مشاورین داخلی و خارجی، نگاه به روند تحولات گذشته ICT و تکیه بر توان نخبگان، نقش ارزنده ای در رسیدن به این مرحله داشته و مجموعه جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران از زحمات تمام بدنه کارشناسی و مدیران گذشته تشکر می کند.
دکتر سرائیان گفت: ادغامی در این سطح برای اولین بار در مجموعه مدیریتی کشور اتفاق می افتد که با اجرای درست، تجربه مناسبی برای دیگر صنایع بزرگ کشور نیز خواهد بود.
وی افزود: این هم افزایی و ادغام ، یک روند تحولی در تمام صنایع است و البته با توجه به پیشران بودن ارتباطات و فناوری اطلاعات، اجرای این روند در صنعت مخابرات مهم تر و ضروری تر به نظر می رسد.
دکتر سرائیان با ارائه گزارشی از روند تصمیم گیری تیم جدید مدیریتی شرکت مخابرات ایران در چند ماه گذشته، گفت: روندها، مشکلات کنونی حوزه TCI و پتانسیل های بازار، مهم ترین پیشران های ورود به برنامه تحول پنج ساله شرکت مخارات ایران است.
دکتر سرائیان اظهار کرد: در سطح جهانی، در حوزه ثابت و سیار همگرایی ایجاد شده است و علاوه بر آن، اشیا نیز هوشمند شده و به عنوان مخاطبان جدید مخابراتی در حوزه اینترنت اشیا قرار می گیرند.
وی افزود: سهم بازار ICT کشور، 30 تا 35 هزار میلیارد تومان است که با توجه به پتانسیل بازار، حداقل تا 65 یا 70 هزار میلیارد تومان و با توجه به وضعیت جمعیتی تا 150 هزار میلیارد تومان قابل ارتقا است.
وی افزود: طبق بررسی ها، شرکت مخابرات ایران حدود 60 درصد از بازار فاوای کشور را به خود اختصاص می دهد.
دکتر سرائیان با بیان علت حرکت به سمت همگرایی گفت: مردم امروزه می خواهند همیشه به شبکه متصل باشند و این اتصال باید به ساده ترین و یکپارچه ترین صورت ممکن اتفاق بیفتد.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، ورود پیام رسان ها را نیز موجب تغییر در مدل کسب و کار ICT عنوان کرد و گفت: این رقبای بین المللی قابل مدیریت نبوده و علاوه بر آن، سهم بزرگی از بازار فعلی را به خود اختصاص داده اند. بنابراین ما باید بتوانیم سرویس های جدید با زیرساخت همگرا ارائه کنیم تا به سهم بازار مطلوب خود دست یابیم.
وی با بیان اینکه تحقق یکپارچگی، زیرساخت ارائه سرویس های جدید است گفت: تمام اپراتورهای بزرگ دنیا این مسیر را 5 تا 10 سال پیش آغاز کرده اند که موجب کاهش ریزش مشتریان پس از یکپارچگی و افزایش چسبندگی مشتری شده است.
دکتر سرائیان سه سرمایه اصلی و منحصر به فرد شرکت مخابرات ایران را سهامداران، مشتریان وکارکنان نامید و گفت: امیدواریم با پشتیبانی سه سرمایه اصلی خود؛ این سفر 5 ساله را در کوتاه ترین زمان ممکن طی کرده و نفع حداکثری را در حداقل زمان ممکن برای سه سرمایه ارزشمند خود فراهم کنیم.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران در پایان از سهامداران درخواست کرد با رای حداکثری به طرح یکپارچگی و ادغام شرکت های استانی، پشتیبان اجرای این طرح عظیم و عملیاتی سازی آن در شرکت مخابرات ایران باشند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید