کدخبر :189858 پرینت
25 مرداد 1395 - 00:48

ادعای فراهم شدن مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران تکذیب شد (+تکمیلی)

در پی انتشار خبری مبنی بر فراهم شدن مقدمات برای انتقال سرور تلگرام تا پایان سال به داخل کشور، مدیر تلگرام، ضمن تکذیب این موضوع، نوشت که "نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید".

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، پاول دورف، موسس و مدیر تلگرام، در مورد ادعای انتقال سرورهای تلگرام به داخل ایران، ضمن رد این موضوع، نوشت: "نمی‌دانم این اخبار از کجا می‌آید".

گفتنی است؛ قاسم‌زاده، مدیرعامل افرانت صبح شنبه و در مراسم افتتاح دیتا سنتر کلود (مرکز داده ابری) این شرکت، از فراهم شدن مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران خبر داده بود. (لینک)

باید مدیرعامل شرکت افرانت توضیح دهد به چه دلیل در مراسمی رسمی و در حضور وزیر ارتباطات و مقامات رسمی این وزارت، خبر از فراهم شدن مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران داده است؛ در صورتی که مدیر تلگرام از این موضوع بی خبر است. آیا نباید قبل از طرح اینچنین ادعایی حداقل با مدیر این سرویس دهنده‌ی خارجی مذاکره شود؟

تکمیلی:

در همین حال خبرگزاری فارس نوشت: یکی از مدیران افرانت در پاسخ به این ابهام توضیح داد که قرار نیست سرور تلگرام به ایران منتقل شود، بلکه قرار است POP سرور (سرور میانی بین دو سرور) در ایران قرار بگیرد که پلت فرم (کدهای قالب اصلی و اطلاعات ثابت) را شامل می شود و سپس با هر بار اتصال به تلگرام اطلاعات ثابت نیاز به آپدیت کردن نداشته باشند و اطلاعات متغیر آپدیت شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

با سلام

خب افرانت از تیول و وابستگان برخی مدیران ارشد وزارت علیه هست که از رانت های مختلف مادی و معنوی برخوردار است تبلیغات وسیع دیتاسنتر کذائی را کنار تکذیب تلگرام بگذارید تا صحت فعالیت های پرطمطراف وزارت را بفهمید. این ایت دولت راستگویان فتح الفتوح برجانی!!!

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.