کدخبر :189629 پرینت
19 مرداد 1395 - 23:18

اتحاد چهار روزنامه‌ی بریتانیایی در مقابل فیس‌بوک و گوگل

شبکه‌های اجتماعی به رقیبی جدی برای روزنامه‌ها در زمینه جذب آگهی تبدیل شده‌اند. در بریتانیا چهار روزنامه صاحب‌نام از جناح محافظه‌کار و چپ با یکدیگر متحد شده‌‌اند تا به همین منظور از خود در برابر فیس‌بوک و گوگل دفاع کنند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا به نقل از دویچه وله، روزنامه‌های "سان"، "گاردین"، "دیلی میل" و "تایمز" قصد دارند از انحصار فیس‌بوک و گوگل در زمینه جذب آگهی پیشگیری کرده و در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

در حالی که درآمد روزنامه‌ها در ماه‌های گذشته از طریق جذب آگهی کاهش چشمگیری داشته است، فیس‌بوک توانسته میزان درآمد خود از تبلیغات را به طرزی قابل توجهی افزایش دهد.

چهار روزنامه یادشده حال دست به دست هم داده و پروژه‌ای را با هدف یافتن راه‌هایی برای افزایش درآمدهای حاصل از آگهی آغاز کرده‌اند.

مایکل بوت، رئیس هیئت مدیره شرکت مشاوره MC&C که هدایت این پروژه را بر عهده دارد، در گفتگویی با روزنامه اقتصادی "سیتی ای‌.ام" اظهار داشت: «اهالی صنعت روزنامه در میان خودشان رقابت داشتند، اما در صورت همکاری با هم می‌توانند رقبای آشکارشان را بهتر از راه به در کنند.»

منظور بوت از "رقبای آشکار" کمپانی‌های صاحب‌نامی نظیر گوگل و فیس‌بوک هستند که توانسته‌اند به محلی جذاب برای انتشار آگهی در نزد صاحبان شرکت‌ها و صنایع تبدیل شوند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.