کدخبر :188702 پرینت
21 تیر 1395 - 18:47

خلأ میان سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه در صنعت ICT

عضو هیأت عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران با بیان اینکه هم اکنون در ایران بین سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه خلأ وجود دارد، پیشنهاد کرد: برای پر کردن این خلأ، نیاز به واسط‌هایی است که با برخورداری از آگاهی‌های حقوقی و فنی، مانند بنگاه‌های معاملات دو طرف را به یکدیگر مرتبط کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان نرم افزار ایرا ،خسرو سلجوقی، با اشاره به اینکه پس از رفع تحریم‌ها شاهد حضور هیأت‌های متعدد تجاری در ایران بوده‌ایم و از این رو نیاز به معرفی بازارهای ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی احساس می‌شود، گفت: هم اکنون در ایران بین سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه خلأ وجود دارد وبرای پر کردن این خلأ، نیاز به واسط‌هایی است که با برخورداری از آگاهی‌های حقوقی و فنی، مانند بنگاه‌های معاملات دو طرف را به یکدیگر مرتبط کنند.
وی با بیان اینکه برگزاری همایش هایی چون همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فاوا یکی از ابزارهای معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت ICT ایران است، تاکید کرد: لازم است برای تکمیل چرخه پس از برگزاری همایش محلی برای عرضه فرصت‌های سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

سلجوقی توضیح داد: ساختار واسط برای ایجاد ارتباط میان سرمایه‌گذار و متقاضی جذب سرمایه باید کاملا خصوصی و بدون وابستگی به دولت باشد تا از نظر اقتصادی توجیه‌پذیر و قادر به ادامه بقا باشد.

وی تصریح کرد: بنابراین برگزاری همایش معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و کسب و کار در صنعت فاوا و پس از آن تشکیل این ساختارها، زنجیره متقاضی سرمایه گذاری، سرمایه گذار و تحقق سرمایه گذاری خارجی رادر کشور تکمیل خواهد کرد.

گفتنی است همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری و کسب و کار در صنعت ICT ایران در تاریخ 2 مرداد ماه 1395 در محل سالن همایش های صدا و سیما برگزار می شود.

در راستای برگزاری این همایش، جلسه برقراری ملاقات های تجاری در تاریخ 3 مرداد ماه 1395 و سمینار توسعه صادرات IT ایران که با ارائه مدرک معتبر از کالج مدیریت بازرگانی کانادا همراه می باشدنیز در تاریخ 4 مرداد ماه 1395 برگزار می شود.

هدف از برگزاری این همایش ،معرفی توانمندی های علمی و تکنولوژیکی ایران در حوزه ICT، معرفی مزیت های رقابتی ایران در تولید نرم افزار و محتوا، تجهیزات و زیرساخت های ICT و خدمات الکترونیک، تهیه فهرستی از فرصت های آماده سرمایه گذاری در حوزه ICT ایران، اعلام قوانین سرمایه گذاری های خارجی در ایران و روش های تامین مالی پروژه ها به شیوه سرمایه گذاری خارجی است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.