رشد قابل توجه ترافیک آپارات و افزایش مخاطب فیلیمو با راهاندازی IXP
مدیر پروژه «10 برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسبوکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی»، گفت: آمار و ارقام اولیه ارائهشده توسط شرکتهای ارائهدهنده خدمات، حاکی از استقبال مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محتوا از اقدامات سازنده وزارت ارتباطات در جهت افزایش دسترسی ها به خدمات است.
به گزارش سیتنا، خسرو سلجوقی، عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران و مدیر پروژه «ده برابر کردن تولید محتوای داخلی با رویکرد کسبوکار دیجیتالی با مشارکت حداکثری بخش خصوصی» از پروژههای اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: با اجرایی شدن بخشی از زیستبوم طراحیشده در نقشه راه این پروژه، توسط شرکت ارتباطات زیرساخت با عنوان خدمات IXP (نقطه تبادل ترافیک اینترنت) و ایجاد زمینه برای ارائه خدمات شفافسازی (Clearing house) و اعمال تعرفه ترجیحی برای ترافیک داخلی، زمینه تکمیل جورچین شبکه ملی اطلاعات فراهمشده است و حتماً آثار خود را بر بخشهای مختلف خواهد گذاشت.
وی افزود: آمار و ارقام اولیه ارائهشده توسط شرکتهای ارائهدهنده خدمات، حاکی از استقبال مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محتوا از این اقدامات سازنده است.
عضو هیات عامل سازمان فناوری اطلاعات ایران، تصریح کرد: راهاندازی خدمات IXP توسط شرکت ارتباطات زیرساخت در چند نقطه کشور، باعث کاهش هزینه اینترنت در بخشی از زنجیره تأمین و به دنبال آن کاهش هزینه مصرف اینترنت برای کاربران نهایی خواهد شد.
وی با بیان این مطلب که امیدواریم با اطلاعرسانی که از سوی ارباب رسانه صورت می گیرد، طیف گستردهتری از کاربران از این خدمات بهرهمند شوند و شاهد حضور سایر ارائهدهندگان خدمات محتوایی نیز باشیم، خاطرنشان کرد: برای مثال این اقدام باعث شده تا در همان دو هفته اول راهاندازی خدمات IXP ، خدمات آپارات با 15 درصد رشد ترافیک و فیلیمو با 100 درصد رشد مخاطب روبهرو شوند.
وی تاکید کرد: درصورتیکه دارندگان و تولیدکنندگان محتوا از این ظرفیت آگاه باشند و بخواهند محتوای خود را رایگان و یا با دریافت هزینه در اختیار کاربران نهایی قرار دهند؛ لازم است به ظرفیت این زنجیره آگاه شوند و این مسئولیت را ارباب رسانه بهخوبی میتوانند ایفا کنند.
مدیر پروژه 10 برابر کردن تولید محتوای داخلی گفت: از آنجاکه 83 درصد کل محتوای در حال جابجایی در شبکههای جهان ویدئویی هستند؛ راهاندازی این خدمت برای تولید محتوای داخلی با رویکرد کسبوکار دیجیتالی با محوریت حداکثری بخش خصوصی ارزش خود را بیشتر نمایان میکند.
وی ادامه داد: برای مثال، یکی از دلسوزان حوزه تعلیم و تربیت کشور در یکی از شهرهای شمالی کشور مبادرت به تولید ده هزار ساعت فیلم آموزشی کرده و بهطور رایگان مبادرت به توزیع آنها میکند؛ ولی عدم دسترسی جامعه 80 میلیونی ایرانی و چهبسا جامعه 600 میلیونی فارسیزبان در ادامه راه، باعث شده تا میزان بهرهوری این تولیدات به حداقل برسد.
وی افزود: این در حالی است که اگر برای توزیع و انتشار این محتوای با ارزش از این ظرفیتهای موجود بهرهبرداری شود؛ بسیاری از علاقهمندان حوزه تعلیم و تربیت با بهرهگیری از این مجموعه هم به غنای کار خود میافزایند و هم بهنقد و تکمیل این محتوای تولیدی میپردازند.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید