کدخبر :187136 پرینت
30 اردیبهشت 1395 - 00:14

برگزاری کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء در دانشکده‌ی پست و مخابرات

کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء (IOT) در دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات برگزار می‌شود.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، کارگاه آموزشی اینترنت اشیاء (IOT) توسط پروفسور Joseph Sifakis دوشنبه 95/3/3 ساعت 10 تا 14 در محل دانشکده‌ی علمی کاربردی پست و مخابرات برگزار می‌شود.

به شرکت کنندگان این کارگاه آموزشی گواهینامه معتبر شرکت در دوره اعطاء می‌شود.

اینترنت اشیا (Internet of Things) به طور کلی به بسیاری از اشیاء و وسایل محیط پیرامون‌مان ما گفته می‌شود که به شبکه‌ی اینترنت متصل شده و می‌توان آنها را توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت کرد.

در همین حال، دکتر امیر حسین دوایی در نخستین همایش اینترنت اشیاء که نیمه دوم اردیبهشت ماه در گرگان برگزار شد، گفت: در سال ۲۰۱۴ تعداد اشیاء متصل شده به اینترنت از جمعیت افراد کره زمین بیشتر شد و پیش بینی می شود این تعداد در سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیارد برسد.

دوایی با بیان اینکه اینترنت اشیاء نسل بالغ شده ICT است، اظهار کرد: در بحث اینترنت اشیاء بحث شناسایی، اندازه گیری کمیت های فیزیکی، ارتباطات، محاسبات، سرویس ها و خدمات مطرح می شود.

وی تصریح کرد: IOT بدون وایرلس تبدیل به اتوماسیون می شود و آن چیزی که IOT را نسبت به اتوماسیون متفاوت کرده است بحث انتقال داده است که مبتنی بر شبکه های ارتباطی خواهد بود.

معاون فناوری و نوآوری وزیر ارتباطات اظهار کرد: برنامه وزارت ارتباطات در رابطه با اینترنت اشیا یا (IOT) این است که یک توان جامع در زمینه کاربردی و مشتری محور ایجاد کنیم.

دوایی افزود: حمایت از ایجاد زیست بوم های شهری هوشمند، حمایت از ایجاد پارک های فناوری IOT و شهرهای نمونه هوشمند توسط سرمایه گذاران داخلی و یا خارجی از دیگر برنامه های وزارت است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.