کدخبر :181541 پرینت
22 مهر 1394 - 18:08

ایجاد صندوق سرمایه گذاری خطرپذیر راهکار حمایت از ایده های نوآورانه

با ایجاد صندوق های سرمایه گذاری خطرپذیر در عرصه های نوآوری و شکوفایی می توان مبتکران و صاحبان ایده را در جهت تجاری سازی یافته های پ‍ژوهشی شان یاری کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس نصراله جهانگرد در جلسه فعالان فناوری اطلاعات و ارتباطات استان اصفهان، اظهار داشت: یکی از روشهای مطلوب حمایت از کارآفرینان، مخترعان، مبتکران و صاحبان ایده، مشارکت در تجاری سازی طرح با صاحبان طرح بوده که ضمن حفظ مالکیت فکری طرح، صاحب طرح نیز در موفقیت یا شکست آن شریک می شوند.

وی گفت: استان اصفهان در تولید دانش در کشور با چند شاخص سنجیده می شود یکی تولید مقالات دانشگاهی و یکی نو آوری است که در این میان اصفهان نخستین استان کشور در عرصه نو آوری محسوب می شود.

وی با بیان این که تاکنون در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در عرصه تولید بیشتر از سایر عرصه ها سرمایه گذاری شده است گفت: مراکز رشد درزمینه حمایت از ایده های نوآورانه  داری ظرفیت بالایی هستند که البته برای بهره برداری بیشتر نیاز به حمایت های قانونی دارند.

معاون وزیر ارتباطات افزود: کشور ما از فارغ التحصیلان جوان و خوش فکری در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بهره مند است که برای موفقیت در بازار رقابتی نیازمند حمایت ما هستند.

جهانگرد، مشارکت بنگاههای بزرگ و سودده را  برای حمایت از ایده های نواورانه راهکاری موثر دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه گذاران خطرپذیر  در کشورهای توسعه یافته به یکی از حلقه های اصلی سیستم ملی نوآوری تبدیل شده اند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.