کدخبر :180554 پرینت
20 شهریور 1394 - 13:13

وزیر ارتباطات در تشریح نحوه‌ی فعالیت اپراتورهای مجازی:

در حال ارزیابی متقاضیان دریافت مجوز اپراتور مجازی هستیم/ دارندگان موافقت اصولی برای توافق با اپراتورهای موبایل، شش ماه فرصت دارند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرد: هم اکنون در حال ارزیابی متقاضیان دریافت مجوز اپراتور مجازی تلفن همراه هستیم و برای آنها که شرایط را دارند موافقت اصولی ارایه می شود و دارندگان موافقت اصولی نیز شش ماه فرصت دارند تا با اپراتورهای موبایل به توافق برسند و پس از توافق، پروانه بهره برداری و شروع کار صادر می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دکتر محمود واعظی در صفحه‌ی شخصی اش در یکی از شبکه‌های اجتماعی داخلی نوشت: "برنامه ریزی برای آینده تلفن همراه در هر کشوری از استراتژی های مهم حوزه ارتباطات است. لزوم شکل گیری فضای رقابتی، نوآوری، بومی سازی خدمات و فناوریهای کشورهای پیشرفته، تقاضای رو به رشد کاربران نهایی و بنگاهها برای دریافت خدمات نوین، اشباع اولیه بازار اپراتوری و... سبب شد تا ورود اپراتورهای جدید در کشور بیشتر احساس شود".

واعظی ادامه داد: "راه‌اندازی اپراتورهای جدید تلفن همراه دارای هزینه های کلان زیرساختی برای احداث شبکه سراسری در کشور در حال حاضر احتمالاً به صرفه نیست. همین امر سبب شد تا تصمیم به راه اندازی اپراتور مجازی گرفتیم".

وزیر ارتباطات در ادامه‌ی این متن نوشت: "اپراتورهای مجازی آن دسته از متقاضیان خدمات مخابراتی هستند که از ظرفیت خالی سه اپراتور موجود و فعال کشور، طبق قرارداد امکانات دسترسی شبکه دریافت کنند و بجای توسعه زیرساخت‌های شبکه، بر طراحی یا بومی سازی خدمات جدید، شیوه های بدیع بازارسازی و بازاریابی، نوع و کیفیت ارایه خدمات متمرکز می شوند".

واعظی ادامه داد: "ورود اپراتورهای مجازی موجب بهینه سازی شاخص‌های بهره برداری از شبکه موجود، مهندسی بازارهای گوشه‌ای، جلوگیری از ریزش مشتریان، همکاری‌های راهبردی جدید با آنها برای اپراتور میزبان می شود. همچنین فضای رقابتی حاصل از این طرح سبب نوآوری و تنوع در ارایه خدمات و بسته ها، افزایش سطح پوشش، تعادل تعرفه ها و بالا رفتن قدرت انتخاب برای مشترکان می شود".

واعظی تاکید کرد: "پس اگر این سیستم به درستی طراحی و نظارت شود هم اپراتور میزبان، هم اپراتور مجازی و هم مصرف‌کننده نهایی از این طرح سود می برند".

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: "هم اکنون در حال ارزیابی متقاضیان هستیم و برای آنها که شرایط را دارند موافقت اصولی ارایه می شود و دارندگان موافقت اصولی نیز شش ماه فرصت دارند تا با اپراتورهای موبایل به توافق برسند و پس از توافق، پروانه بهره برداری و شروع کار صادر می شود".

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.