کدخبر :17623 پرینت
18 آبان 1393 - 10:28

تا پایان امسال امکان پشتبانی از IPV6 در کشور فراهم می‎شود

متن خبر

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات، گفت: با فراهم شدن امکانات فنی و اقدامات صورت گرفته در شبکه زیرساختی و مخابراتی کشور تا پایان سال به صورت تدریجی، امکان پشتبانی از پروتکل IPV6 در کشور فراهم می شود.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، مهندس علی اصغر انصاری، در سمینار تشریح برنامه های گذر به IPV6 اظهار داشت: لزوم مهاجرت به IPv6 تنها به دلیل تامین نیازمندی ها ی IP نبوده بلکه اصلی ترین هدف از این گذار، استفاده از مزایایی است که پروتکل IPv6 در اختیار دارد.

وی هماهنگی میان مجموعه های فعال در حوزه گذر به IPV6 را یک ضرورت خواند و گفت: در این راستا اقدامات اساسی صورت گرفته که از جمله آن می توان به تشکیل شورای راهبردی گذر به IPV6 ، تشکیل کمیته اقدام سریع ، تدوین سند راهبردی گذر و تدوین مکانیزم های گذر صورت گرفته اشاره کرد.

 

معاون سازمان فناوری اطلاعات ایران ادامه داد: به منظور برطرف شدن این مشکل، حدود 12 سال است که پیاده سازی سیستم آدرس دهی 128 بیتی یا پروتکل جدیدی بنام IPv6 توسط متولیان مدیریت منابع و استاندارد سازی شبکه جهانی اینترنت به عنوان راه کار در این حوزه معرفی شده که در حال حاضر در بیشتر کشورهای مترقی در حال به کار گیری، پیاده‌سازی و خدمات ‌دهی از آن هستند.

وی گفت: کشورهایی که از نظر اقتصادی جز ده کشور سرآمد هستند بیشترین میزان از آدرس های IP را در اختیار دارند و کشورهای در حال توسعه و کشورهای جهان سوم کمترین استفاده را از آدرس ها دارند.

 

معاون توسعه و مدیریت شبکه ملی اطلاعات با بیان این مطلب که امروزه کمبود آدرس‌های IPv4 در جهان، توسعه شبکه اکثر کشورها را با محدودیت هایی روبه‌رو کرده است تصریح کرد: با افزایش تعداد کاربران و کاربری ها به ویژه ظهور پدیده هایی نظیر اینترنت اشیاء، ماهیانه 300 هزار کاربر به اینترنت افزوده می شود؛ بر همین اساس ،پیش بینی می شود تا پایان سال 2012 ، 50 میلیارد کاربر اینترنت به شبکه اینترنت متصل شوند.

 

وی ادامه داد: عدم تامین کافی آدرس‌های IP چالشی فرا روی شرکت‌های مختلف از جمله فعالان بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار داده و گسترش و بهبود عملکرد خدمات آن‌ها را که تنها به‌ واسطه ارائه خدمات جدید و با کیفیت بالا امکان‌پذیر بوده ، را با مشکلاتی مواجه کرده است.

 

انصاری خاطرنشان کرد: در این راستا با توجه به محدودیت های موجود و به‌ منظور بهره‌گیری از مزایای این پروتکل آدرس دهی، ما نیز در صدد استفاده از سازوکارها و روش‌های گذار یا مهاجرت به IPv6 در کشور و همزیستی با IPv4 هستیم.

 

وی با بیان این که به منظور گذار به IPV6 نیاز به همگرایی همه ارگان های مرتبط هستیم، گفت: در برنامه های راهبری خود، به هماهنگی بیشتر کارشناسان و متخصصان در این حوزه نیاز داریم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.