کدخبر :17412 پرینت
04 آبان 1393 - 10:44

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی وازرت علوم، متذکر شد: برآورد 150 میلیون تومانی برای ایجاد هر شغل در حوزه‎ی ICT

متن خبر

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وازرت علوم، گفت: وزارت صنایع و معادن برای ایجاد اشتغال به ازای هر نفر، 300 میلیون تومان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ازای هر نفر 150 میلیون تومان برآورد هزینه می‌کنند، اما ما با اختصاص 40 میلیون تومان به هر کارافرین تولید اشتغال می‎کنیم.

 

به گزارش سیتنا، سمینار دانشگاه کارآفرین و تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی، به همت دفتر پژوهش‌های کاربردی و فناوری دانشگاه تربیت مدرس صبح امروز (یکشنبه) در سالن شهید مطهری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد.

 

در این سمینار که با حضور اساتید و دانشجویان علاقمند به حوزه‌ی تجاری سازی نتایج تحقیقات دانشگاهی برگزار شده بود، دکتر مصطفی کریمیان اقبال، مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وازرت علوم، تحقیقات و فناوری به معرفی فعالیت‌های پارک علم و فناوری اصفهان پرداخت و گفت: اگر تنها 10 درصد خروجی‌های دانشگاه، افرادی باشند که بخواهند با توجه به ایده‌هایی که دارند، کسب و کاری راه بیاندازند و به دنبال استخدام در شرکت و ارگانی نباشند، عالی است.

رییس سابق شهرک علمی- تحقیقاتی اصفهان در ادامه به بودجه‌ی صرف شده در مرکز اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: مجموع هزینه‌ی مالی از درآمد نفتی و دولتی به ازای پرورش هر فرد کارآفرین، از ابتدا تا به ثمر رسیدن، 40 میلیون تومان بود.

وی در ادامه افزود:  وزارت صنایع و معادن برای ایجاد اشتغال به ازای هر نفر، 300 میلیون تومان و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به ازای هر نفر 150 میلیون تومان هزینه برآورد می‌کنند.

دکتر کریمیان اقبال در بخشی دیگر از سخنان خود به دستاوردهای شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان اشاره کرد و گفت: 700 دانش تولید شده تجاری، 37 صنعت و فناوری، 150 میلیارد حجم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، گوشه‌ای از نتایج کارآفرینان مرکز اصفهان است.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی امور فناوری وزارت علوم همچنین به شرکت‌های دانش بنیان ناموفق اشاره کرد و گفت: از مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان و کارآفرین، حدود 30 درصد ناموفق هستند و مشکل آنان نیز، آشنا نبودن به کار تیمی و گروهی است.

وی در همین راستا، افزود: ضعف در کار تیمی، یک مساله‎ی فرهنگی است.

دکتر کریمیان اقبال، شرکت‌های دانش بنیان را تنها به شرکت‌های فنی و فناوری محدود ندانسته و دانش‌آموختگان در رشته‌های علوم انسانی را نیز در زمره‌ی کارآفرینان محسوب کرد: تحصیل کردگان علوم انسانی نیز می‌توانند شرکت‌های خدماتی که مشکل خاصی را در حوزه‌هایی مانند خانواده، مشاوره اشتغال و ... برطرف کنند، ایجاد نمایند.

در پایان این نشست، وی به اجمال روند ثبت شرکت دانش‌بنیان بیان کرده و آن را منوط به تایید معاونت علمی و فناوری دانست و گفت: ثبت شرکت به صورت عادی و مطابق معمول انجام شود اما برای تشخیص دانش بنیان بودن، باید به معاونت علمی- فناوری مراجعه نمود که بعد از بررسی اعلام و مورد حمایت‌های لازم قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.