تدوین سیاست های حمایتی از استارتاپ ها در مرکز ملی فضای مجازی
مرکز ملی فضای مجازی کشور، نخستین جلسه کارگروه بررسی و سیاست گذاری در خصوص نحوه حمایت از شرکتهای کارآفرین نوپا (استارتاپ) را برگزار کرد.
به گزارش سیتنا، نخستین جلسه کارگروه بررسی و سیاست گذاری در خصوص نحوه حمایت از شرکتهای کارآفرین نوپا (استارتاپ) با حضور نمایندگان دستگاههای مختلف و بخش خصوصی توسط معاونت فناوری مرکز ملی فضای مجازی به منظور شناسایی وضعیت جاری عملکرد شرکتهای کارآفرین نوپا (استارتآپ) و رخدادهای مربوط به آن در کشور، بررسی چگونگی ساماندهی فضای کارآفرینی و طرح راهکارهای حمایتی کلان در جهت ارزش گذاری و حمایت از این فضا برگزار شد.
بنا بر این گزارش، توسعه شرکتهای کارآفرین نوپا (استارتاپ) در رشد اشتغال زایی، تآمین نیازهای بازار با اتکا به توانمندیهای داخلی، افزایش خلاقیت و نوآوری و توسعه پایدار اقتصادی مؤثر خواهد بود. همچنین، همراستایی با روند رشد و توسعه جهانی در این حوزه نیز امکان ورود به بازارهای جهانی را برای کارآفرینان داخلی میسر میسازد.
در حال حاضر، رخدادهای هم اندیشی متعددی در خصوص ارائه ایدهها و معرفی شرکتهای کارآفرین نوپا (استارتاپ ویکندها) عمدتا با هدف آموزش صاحبان ایده و برقراری ارتباط بین عوامل مؤثر در اکوسیستم استارتآپ با یکدیگر در کشور برگزار می شود.
با توجه به پتانسیل بالای ایران از نظر نیروی انسانی خلاق و کارآزموده و نیز فاصله قابل توجه بازار کسب و کار و تجارت الکترونیکی ایران تا اشباع، در صورت ساماندهی بهینه و به موقع این فضا، میتوان اکوسیستم کارآفرینی را به مرحله رشد و سودآوری در سطح ملی رسانده و کشور را در حوزه اقتصاد دیجیتال و اقتصاد اینترنتی در سطح جهان مطرح کرد.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید