کدخبر :171832 پرینت
01 دی 1393 - 18:35

تعرفه پیامک‌های انبوه همراه اول چند ریال است؟

تعرفه پیامک های انبوه همراه اول تغییری نداشته و بصورت یکسان برای پیامک های فارسی 89 ریال و انگلیسی 222 ریال محاسبه می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران اعلام کرد: علی رغم برخی خبرهای اعلام شده در رسانه ها مبنی بر افزایش تعرفه پیامک های انبوه همراه اول، این اپراتور هیچگونه افزایش تعرفه ای نداشته و بر اساس مصوبه جلسۀ شماره 85 مورخ 9/3/89 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، نرخ ارسال هر پیامک به زبان فارسی 89 ریال و به حروف انگلیسی 222 ریال تعیین شده است که این شرکت دقیقاً این مصوبه را اجرا می کند.

بر اساس این گزارش از ابتدای دیماه، همراه اول تخفیفات قبلی خود برای «شرکت های ارائه دهنده خدمات پیامکی انبوه و تعاملی» را حذف و عیناً قیمت پایه پیامک مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را اعمال می کند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

این با این می خونه ؟؟؟؟


از انجا که مدتهاست استفاده از خدمات SMS در کشور ما بسیار رایج گشته و حتی باعث جلب توجه سایر کشورهای همجوار از حیث تنوع خدمات استفاده شده از این طریق گشته است؛ اما نکته جالب آن با توجه به زمان بسیار سپری شده از شروع این سرویس تا کنون؛ هزینه بسیار اندک این سرویس به نسبت کلیه اپراتورهای سرار جهان می باشد!
در اغلب کشورها؛ هزینه ارسال یک پیامک معادل نزدیک به یک دقیقه مکالمه تلفنی می باشد که در مقام قیاس هرکشور با ارز داخلی خود؛ باز اپراتورهای ایرانی ارزان ترین نرخ اینگونه خدمات (ارسال پیامک و ارزش افزوده!) را ارائه می دادند.
قطعا با گذشت این سالها و موضوعات متفاوتی همچون افزایش نرخ ارز؛ تورم و شاید شکل گرفتن روند نامناسب توسط سوء استفاده گران از طریق خدمات پیام کوتاه؛ دولتمردان را از حدود ۲سال قبل برآن داشت تا نسبت به افزایش قیمت اینگونه خدمات؛ اقدامی نمایند!
هزینه نگهداری بالا به نسبت مبلغ کسر شده از مشتری به همراه افزایش سطح انتظارات مردم و همچنین افزایش شکایات عمومی در ایجاد مزاحمتها؛ همه باعث شد که عزم بزرگترین اپراتور تلفن همراه خاورمیانه در تعداد مشترکین را جهت اعمال افزایش قیمت؛ راسخ تر و به عنوان اولین اپراتور در اجرای این خواسته؛ اقدام نماید.
البته خبر این افزایش قیمت از نزدیک به یکسال قبل با نرخی حدود ۲برابر قیمت قبلی آن شایع شد که با انتقاد چشمگیر رسانه ها؛ موضوع تا اوایل مهرماه سال جاری؛ مسکوت ماند.
بالاخره در آبان ماه امسال با ارائه نامه رسمی از طرف شرکت ارتباطات سیار به کلیه اپراتورهای زیرمجموعه خود؛ که در این سالها به عنوان نماینده این شرکت در ارائه خدمات ارزش افزوده SMS فعال بودند؛ افزایش قطعی تعرفه ارسال پیام کوتاه به میزان حدود ۳۴٪ را ابلاغ نمود.
ما نیز در این راستا؛ گرچه که شاید طبق روال سال قبل انتظار جدی شدن این موضوع را نداشتیم؛ اما در فرصتی کم؛ مجبور به اعمال تعرفه های جدید با توجه به تنوع خدماتی که این مرکز به سهم خود از هر سرشماره ۳۰۰۰؛ ۵۰۰۰ ؛ ۰۲۱ و ... ارائه می دهد؛ شدیم. قطعا شکل دهی ساختار جدید ایجاد شده از یکطرف؛ جلب نظر کاربران به لحاظ تنوع و تغییرات پیش آمده در شفاف سازی خدماتمان و حفظ شرایط کاری و قراردادی که خود بحث حقوقی خاصی را می طلبید؛ نتیجه را به تغییرات امروز رساند! و از آنجا که قطعا می بایست هرچه سریعتر این تغییرات جدید در دسترس مشتریان گرامی نیز قرار میگرفت؛ لذا خوشبختانه با تلاش کادر فنی و اداری از دیروز؛ اقدامات لازم صورت و تا قبل از بامداد امروز؛ نتایج مورد نظر اعمال گردید.
در این راستا و از آنجا که اپراتور ۰۲۱ رسما عدم تغییر قیمت را با توجه به خاص بودن خدمات خود (تعرفه یکسان در ارسال پیامک فارسی و لاتین) تا اطلاع ثانوی اعلام کرده بود؛ اپراتور ۵۰۰۰ این افزایش قیمت را قطعا از زمان قبل و از مورخه اول دیماه ۹۳ جدی می دانست و باتوجه به پیگیری های فراوان؛ متاسفانه اپراتور ۳۰۰۰ هیچ گونه پاسخ شفافی در این رابطه نداده و البته از آنجا که نامه رسمی شرکت ارتباطات که در آن به کلیه اپراتورها دستور اعمال قیمت را مستقیما و شفاف مشهود بود؛ دلیلی شد که این افزایش قیمت را برروی تعرفه های این اپراتور نیز اعلام نماییم.
البته برخی همکاران و مشتریان گرامی؛ (از اوایل شروع ساعت اداری امروز) مدام اصرار بر این دارند که هنوز این اپراتور افزایش قیمت رسمی نداده؛ اما از آنجا که مرکز خدمات پیام کوتاه ایران؛ به عنوان پیشتاز ارائه سیستم پنل SMS در ایران و یکی از قدیمیترین نمایندگان مگفا؛ جهت جلوگیری از سردرگمی و احتمالا شاید بستن پنل در آینده بجهت برگشت محاسبات اختلاف قیمت درصورتیکه بعدا تصمیم به افزایش تعرفه گرفته می شد؛ لذا افزایش تعرفه این اپراتور را با تغییرات سایرین یکجا اعمال نمودیم.
البته لازم به ذکر است که درصورتیکه طی روزهای آینده؛ افزایش تعرفه در صورتحساب های بعدی اعمال نگردد؛ قطعا کلیه اختلاف مابه التفاوت قیمت پیامکهای اخذ شده به کلیه کاربران و نمایندگان گرامی عودت داده خواهد شد.
قطعا ارائه خدماتی سالم و بدور از دغدغه های جانبی به نزدیک ۱۸.۰۰۰ مشترک فعال؛ یکی از آرزوهای ما جهت تامین رضایتمندی همگان می باشد.

ضمنا بزودی اطلاعات کاملی از مشکل پیش آمده طی چند هفته گذشته به همراه جزپیات فنی ارایه خواهد شد.

با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ایام عزیز
مرکز خدمات SMS ایران
www.IRAN.tc

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.