اختلال شبکهی همراه اول و ایرانسل به دلیل پیاده سازی نسل سوم
مشکل در آنتندهی موبایلهای برخی نقاط تهران و شهرهایی که قرار است نسل سوم در آنها پیادهسازی شود، مورد تأیید مرکز پاسخگویی وزارت ارتباطات هم قرار گرفت.
به گزارش سیتنا به نقل از خبرگزاری تسنیم، ابتدای شهریور ماه جاری مجوز ارتقای پروانه اپراتورهای اول و دوم ارتباطی به نسلهای سوم و بالاتر ارتباطی در حالی صورت گرفت که از فردای آن روز اختلال در شبکههای ارتباطی به سقف خود رسید و هماکنون نیز این اختلالات ادامه دارد.
البته منظور از این اختلال، مشکلات مقطعی است که در شبکههای ارتباطی، آن هم به صورت تصادفی در برخی نقاط شهرهایی که نسل سوم در حال لانچ (راهاندازی) شدن است، رخ میدهد.
قطعا مشترکان بسیاری از ابتدای ماه جاری در شبکههای همراه اول و ایرانسل با مشکلاتی نظیر عدم آنتندهی، قطع غیرمعمول مکالمات یا خط رو خط شدن ارتباط مواجه شدهاند که به گفته مرکز تماسهای آنها طبیعی است و این مشکل در یک نقطه ممتد و ادامهدار نیست.
وجود چنین اختلالاتی با توجه به گزارشهای واصله به مرکز بازرسی، نظارت مدیریتی و پاسخگویی به شکایات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات طبیعی است و در آینده نزدیک مرتفع میشود.
کارشناس این مرکز در ارتباط با اینکه تا چه زمانی این اختلالات ادامه دارد؟، گفت: شبکه اپراتورها در برخی مناطق به دلیل ارتقاء سیستم، مشکل دارد.
وی خاطر نشان کرد: توسعه زیرساختهای نسل سوم ارتباطی یکی از مواردی است که باعث بروز مشکلات شده و به زودی این مشکلات حل میشود.
اکنون نزدیک به دو هفته از دریافت مجوز رسمی اپراتورهای ارتباطی برای توسعه نسلهای سوم و بالاتر ارتباطی میگذرد اما همچنان مشکل در برخی نقاط به شکل موقت ادامه دارد اما به گفته اپراتورها باید منتظر ماند تا مشکلات رفع شود؛ امیدواریم که این انتظار خیلی طولانی نشود.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید