کد مطلب: 

15776

ابداع اینترنت نوین "Li-Fi" ؛ امکان دانلود فیلم 90 دقیقه‎ای "HD " در کمتر از 45 ثانیه

ابداع اینترنت نوین "Li-Fi" ؛ امکان دانلود فیلم 90 دقیقه‎ای "HD " در کمتر از 45 ثانیه

بتازگی کمپانی مکزیکی "Sisoft" دست به ابداع سامانه انتقال اطلاعاتی با عنوان "Li-Fi" زده است که داده ها را از طریق نور مرئی منتقل می کند و با این سیستم کاربران می‎توانند یک فیلم کامل مثلا 90 دقیقه ای با کیفیت "HD " بلوری را در مدت زمان 45 ثانیه دانلود کنند.

 

به گزارش سرویس بین الملل سیتنا، استفاده از کابل نوری یکی از بهترین راه های انتقال اطلاعات در مسافت های طولانی است. همچنین برای انتقال اطلاعات به صورت بی سیم نیز سیستم های "Wi-Fi " و "Bluetooth " بسیار کارآمد هستند.

 

کمپانی مکزیکی "Sisoft" به این دست آوردهای انسان در صنعت فن آوری اطلاعات بسنده نکرده و به همراه متخصصان دانشگاه خصوصی فن آوری مکزیک، دست به اختراع سامانه انتقال اطلاعاتی زده اند که داده ها را از طریق نور مرئی منتقل می کند.

 

این سیستم نوین که "Li-Fi " نام دارد، به نوبه‎ی خود کشف جدیدی در دنیای فن آوری است. این فن آوری که توسط دانشمندان مکزیکی کشف شده است "VLC - Visible Light Communication " به معنی ارتباطات از طریق نور مرئی بوده و در مقایسه با فیبرهای نوری، فن آوری مذکور اطلاعات را از طریق نور قابل روئیت برای انسان، انتقال می دهد.

 

فرستنده های این سیستم را لامپ های دیودی تشکیل می دهند و اگر دستگاهی در محدوده‎ی تابش نور لامپ های این سامانه جدید قرار بگیرد، بدان معناست که به سامانه ی "Li-Fi " متصل شده است.

 

در اخبار و تبلیغات مطبوعاتی کمپانی "Sisoft " گفته شده است که این کمپانی از فن آوری نوین خود برای تبادل داده ها و انتقال اطلاعات تا سرعت 10 گیگا بایت "10 هزار مگابایت" بر ثانیه استفاده می نماید. این بدان معناست که شما می توانید یک فیلم کامل مثلا 90 دقیقه ای با کیفیت "HD " بلوری را در مدت زمان 45 ثانیه دانلود کنید.

 

فیزیکدانان این دانشگاه در این رابطه می گویند که به غیر از سرعت فوق العاده، این سیستم انتقال اطلاعات از نکات مهم و حائز اهمیت دیگری نیز برخوردار است. جاسوسی و ردیابی اطلاعات این سیستم به خاطر انتقال از طریق نور مرئی، امکان پذیر نبوده و این بدان معناست که استفاده از آن کاملا بی خطر و بدون ریسک شبکه ای است. گذشته از این، این سیستم می تواند در مکان هایی همچون بیمارستان ها مورد استفاده قرار گیرد که سیستم های معمولی آنتن نمی دهند.

 

گفتنی است که با استفاده از سیستم "Li-Fi" دیگر نیازی نیست که شما هزینه ی اینترنت و مصرف برق را جداگانه پرداخت کنید. این بدان خاطر است که سیستم نوین هم می تواند شما را از طریق شبکه و هم از طریق پریز برق وارد دنیای اینترنت نماید.
انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2014-07-19 20:15

دیدگاه‌ها

تصویر مجید
دنیای فناوری کجا داره می ره - من الان از اینترنت k256 بیشتر نداشتم
ارسال شده توسط مجید در 11 دى 48 - 04:03
تصویر حسین
ایا قیمت این دستگاه مشخص شده؟
ارسال شده توسط حسین در 11 دى 48 - 04:03

افزودن دیدگاه جدید