بازاریابی و برندسازی مشکل اصلی کسب و کارهای کوچک
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از طرحهای جدیدی که در راستای اشتغال، توسط سازمان آموزش فنی و حرفهای کشور پیگیری میشود بحث آموزش، تولید، بازاریابی و فروش است.
به گزاش سیتنا به نقل از خبرنگار ایسنا در منطقه کردستان، کوروش پرند در جریان بازدید از کارگاه فرش بافی رستمپور سنندج اظهار کرد: این طرح مدلهای مختلفی دارد که در حال اجرا شدن است و این کارگاه فرش بافی یکی از این مدلها را اجرا کرده است.
وی افزود: سازمان فنی و حرفهای کشور در پنج بخش، شامل صنعت نساجی و پوشاک، حوزه قالیبافی، حوزه گیاهان داروی، حوزه داروهای گیاهی و همچنین در حوزه سنگهای نیمه قیمتی و قیمتی و مهمتر از همه در حوزه بازاریابی، بازارسازی و برندسازی، بستهبندی و فروش تیمهایی را به صورت حرفه ای مشغول به فعالیت کرده است.
معاون وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رییس سازمان فنی و حرفهای کشور بیان کرد: این تیمهای حرفهای در زمینه اشتغال روی این حوزه ها کار می کنند.
وی ادامه داد: در مدلهایی که ارائه می شود از کارآفرینان بزرگ استفاده می شود و از بخش تعاون، صندوق مهر امام رضا(ع) و سازمان آموزش فنی و حرفه ای و سازمان بهزیستی استفاده میشود که این سازمانها به عنوان تسهیلگر به بخش خصوصی کمک می کنند.
پرند تصریح کرد: یکی از مشکلات مهمی که امروزه در تولید و به ویژه در کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی داریم، بحث بازاریابی، بازارسازی، برندسازی و دیزاین و طراحی و تهیه منابع اولیه است.
وی با اشاره به وضعیت مناسب کارگاه فرش بافی رستم پور سنندج بیان کرد: خوشبختانه این کارگاه که امروز مورد بازدید ما قرار گرفته است، زنجیره تامین و ارزش خود را به صورت کامل انجام داده است.
معاون وزیر، تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: در زمینه بازاریابی این کارگاه کارهای خوبی صورت گرفته به طوریکه به گفته مدیر کارگاه محصولات آنها در کشورهای اروپایی به فروش می رسد و منابع اولیه توسط خود آنها خریداری می شود.
وی با اشاره به اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کسب و کارهای کوچک و مشاغل خانگی را آسیب ژشناسی کرده است، تصریح کرد: در این آسیب شناسی مشخص شده است که زنجیره ارزش دچار مشکل است و مراحل قبل و بعد از تولید مورد بی توجهی قرار گرفته است.
انتهای پیام
افزودن دیدگاه جدید