کدخبر :14266 پرینت
05 اردیبهشت 1393 - 15:10

بیلبورد تبلیغاتی رایتل؛ ذکاوت در تبلیغ، جسارت در حذف رقیب!

متن خبر

تبلیغات تلاشی است سازمان یافته و آگاهانه به منظور دستکاری در احساس، ادراک و تغییر نگرش در رفتار مخاطب در جهت اهداف خاص مبلغ. گاه این دخالت در جهت ایجاد نگرش مثبت نسبت به محصول تبلیغ شده یا نگرش منفی نسبت به محصول رقیب است؛ گاهی هم هدف رسیدن به هر دو منظور است.

 

به گزارش سیتنا، نیلوفر فیاض در imarketor افزوده است: در جریان گردباد تبلیغات، علاوه بر تبلیغ محصول خود، باید دیگر جوانب را نیز در نظر گرفت. بیلبورد تبلیغاتی سیم‌کارت رایتل، از جمله تبلیغاتی است که در حین عرضه محصول خود، به‌طور هوشمندانه رقیب خود را کنار گذاشته است.

 

 

بیلبورد تبلیغاتی سیم‌کارت رایتل، با استفاده از جمله‌ای که از کودکی با ما همراه بوده و تداعی کنندۀ معنای مثبتی است پیش‌شمارۀ جدید خود را عرضه کرده‌است. ((از رایتل بیست بگیرید))

اما فقط با این جمله منظور خود را کامل نکرده‌است. استفاده از رابطۀ همنشینی بین نمرۀ ۱۲ و ۲۰ توانسته است، علاوه بر تبلیغ محصول رایتل، به نوعی رقیب خود را که همان همراه اول باشد را کنار بگذارد.

استفاده از نمرۀ ۱۲ به طور عامدانه و هوشمندانه، ضعف رقیب را در مقابل قدرت حریف نشان داد.

نمره ۱۲ در بیلبورد تبلیغاتی رایتل، بیش از این‌ها جای تفکر دارد و حدس هر مخاطبی در رابطه با پیام بیلبورد می‌تواند این باشد که: «سیم‌کارت همراه اول خود را کنار بگذار و یک رایتل بخر.»

 

همانطور که می‌دانیم، از جمله عوامل مؤثر در تبلیغات، اخلاق حرفه‌ای تجارت است. این ادعا به گونه‌ای متناقض‌نما است؛ چراکه ماهیت سودگرایانه کسب‌و‌کار تجاری، به ظاهر تناسبی با مباحث اخلاقی ندارد. در واقع، شرکت‌های تجاری به دنبال کسب سود و منفعت هستند. پس قطعاً رعایت اخلاق حرفه‌ای در تبلیغات بازرگانی قابل دخالت نیست.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

حتی 21!

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.