کدخبر :14160 پرینت
31 فروردین 1393 - 12:04

در مجمع سالیانه همراه اول، اعلام شد: سود 1085 تومانی هر سهم/ افزایش 97 درصدی سرمایه/ رشد 23 درصدی EPS/ تعداد 64 میلیونی مشترکان ثبت شده

متن خبر

در چهارمین مجمع عمومی عادی سالیانه و فوق العاده همراه اول که صبح روز یکشنبه 31 فروردین ماه با حضور بیش از 94 درصد سهامداران در سالن خلیج فارس پژوهشگاه نیرو برگزار شد، سود هر سهم این شرکت در بازار بورس 1085 تومان اعلام شد.

به گزارش خبرنگار "سیتنا"، در این مراسم پس از سخنان رئیس مجمع و مدیرعامل همراه اول و استماع گزارش حسابرس و نظرات سهامداران، در خصوص تعیین اعضای حقوقی هیأت مدیره، سود تقسیمی، روزنامه های کثیر الانتشار چاپ آگهی، پاداش و حق جلسه  هیأت مدیره تصمیم گیری شد.

 

•    سود 1085 تومانی هر سهم همراه اول

در جلسه مذکور پس از نظر خواهی از سهامداران حاضر و سخنان تعدادی از اعضای هیأت رئیسه، برای هر سهم 1085 تومان سود در نظر گرفته و مقرر شد سود سهامداران حقیقی از روز دوشنبه یکم اردیبهشت ماه از طریق شعب بانک ملت واریز شود.

در پایان مراسم 5 شرکت مخابرات ایران، مهر اقتصاد نوین ایرانیان، گسترش الکترونیک مبین ایران، مخابرات استان تهران و مخابرات استان اصفهان به عنوان اعضای حقوقی هیأت مدیره معرفی شدند. همچنین روزنامه های دنیای اقتصاد و فناوران برای چاپ آگهی های مجمع همراه اول تعیین شدند.

•    گزارش عملکرد هیأت مدیره

در این مراسم مهندس وحید صدوقی مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران، گزارش جامعی از عملکرد سال 92 هیأت مدیره به مجمع سهامداران ارائه کرد.

صدوقی با تبریک سال نو و با بیان اینکه سال 92، سال «اقتصاد و فرهنگ، با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری شده است، اظهار داشت: با توجه به شعار امسال و اینکه سال مالی همراه اول 29 اسفندماه است، اولین شرکتی هستیم که در سال جدید مجمع خود را برگزار و در کمترین زمان سود سهام را واریز می کنیم.

وی با اشاره به بیست ساله شدن همراه اول گفت: بنا داریم 19 مرداد سال جاری، در بیستمین سالروز عرضه اولین سیم کارت در ایران توسط همراه اول، بیست سالگی همراه اول را جشن بگیریم.

 

صدوقی در ادامه با اعلام اینکه برای اولین بار، گزارش مالی همراه اول از نظر حسابرس هیچ بندی نداشته و با عنوان مقبولیت تأیید شده است، اظهار داشت: این اتفاق با توجه به درآمد حدود 8 هزار میلیارد تومانی همراه اول در سال 92 قابل توجه است.

•    ضریب نفوذ 74 درصدی همراه اول

مدیرعامل همراه اول ضمن تشریح دستاوردهای توسعه بازار و سبد محصولات این شرکت در سال 92 تأکید کرد: از شروع فعالیت اپراتور اول تا سال 91 در مجموع 34 عنوان سرویس و در دو سال اخیر یعنی با تدوین استراتژی همراه نوین، به تنهایی 34 عنوان سرویس به مشترکین عرضه شده است که عزم جدی همراه اول را نشان می دهد.

وی افزود: با جذب 5/8 میلیون مشترک جدید در سال 92، تعداد مشترکین ثبت شده همراه اول به 64/1 میلیون رسید. اکنون سهم بازار همراه اول بر اساس اینترکانکشن 63 درصد و بر اساس سیم کارت روشن اول 69 درصد است و ضریب نفوذ آن حدود 74 درصد است. همچنین همراه اول با 271 اپراتور در 112 کشور قرارداد رومینگ بین الملل دارد.

صدوقی ادامه داد: هم اکنون همراه اول از طریق 10 روش مشغول خدمت رسانی به مشترکین خود است. همچنین تعداد دفاتر خدمت رسانی به مشترکین همراه اول معادل نصف تعداد شعب بانکی در کل کشور است که این نکته گستردگی مراکز ارائه خدمات را نشان می دهد.

•    رشد مناسب در بازاریابی سازمانی

مدیرعامل اپراتور اول کشور با بیان اینکه مأموریت بخش بازاریابی سازمانی همراه اول، توانمندسازی سازمان ها از طریق مشاوره و ارائه خدمات و راهکارهای ارتباطی روزآمد است، گفت: VPN، APN، کنفرانس تلفنی، سیم کارت سازمانی و بسته های سازمانی تخفیفی از جمله محصولات و خدمات سازمانی راه اندازی شده و در دست اقدام همراه اول است.

صدوقی از توسعه فضاهای جدید کسب و کار خبر داد و گفت: همراه اول در سال گذشته حدود 2600 میلیارد ریال در شرکت های تابعه سرمایه گذاری کرده است.

وی با معرفی شرکت های تابعه همراه اول اظهار داشت: از سال گذشته همراه اول به عنوان هولدینگ فعالیت خود را ادامه می دهد و هم اکنون با شرکت های تابعه نظیر «نقش اول کیفیت»، «سرمایه گذاری توسعه نور دنا»، «مبین نت» و «جیرینگ» در صحنه حضور دارد.

•    پوشش جاده ای سه برابری نسبت به مجموع اپراتورهای دیگر

مدیرعامل شرکت ارتباطات سیار ایران با اشاره به دستاوردهای فنی و توسعه شبکه این اپراتور گفت: تا پایان سال گذشته 24300 آنتن تلفن همراه در کشور نصب شده است، 1239 شهر (100 درصد)، 43641 روستا (86/7 درصد) و تمام جزایر مسکونی کشور تحت پوشش شبکه همراه اول است. بدین ترتیب 96/3 درصد از 77 میلیون و 114 هزار و 734 نفر جمعیت کشور تحت پوشش شبکه این اپراتور هستند.

صدوقی افزود: 28808 کیلومتر از جاده های اصلی، 6733 کیلومتر از جاده های ریلی، 20159 کیلومتر از جاده های فرعی(بین فرمانداری) و در مجموع بیش از 70 هزار کیومتر از جاده های کشور تحت پوشش شبکه تلفن همراه بوده که این مقدار حدود 3 برابر پوشش جاده ای دیگر اپراتورهای تلفن همراه کشور است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش نرخ قطع مکالمه در شبکه همراه اول، بیان داشت: نرخ قطع مکالمه از 1/92 در سال 1387 به 52/. در پایان سال 1392 کاهش یافته است. همچنین با افزایش نرخ موفقیت تماس (CSSR) در سال گذشته، این شاخص به 98/75 درصد رسیده است.

•    رشد 23 درصدی EPS

 

مدیرعامل همراه اول از درآمد 7982 میلیارد تومانی حاصل از سرمایه گذاری های تلفیقی گروه در سال 92 و رشد 19 درصدی این شاخص نسبت به سال 91 خبرداد و افزود: سود خالص همراه اول در سال گذشته 2280 میلیارد تومان بوده که نسبت به سال قبل از آن 23 درصد رشد را نشان می دهد.

صدوقی تصریح کرد: EPS همراه اول نیز نسبت به سال قبل 23 رشد داشته و به 1104 تومان رسیده است.

 

وی در ادامه با اشاره به پرداخت مبالغ پرداختی به دولت طی سال های گذشته اظهار داشت: همراه اول در سال 1391 بیش از 3229 میلیارد تومان به دولت پرداخت کرده است که نسبت به سال 88 (سال واگذاری به بخش خصوصی) رشد 102 درصدی را نشان می دهد. همچنین در سال 1392 پرداختی به دولت حدود 4 هزار میلیارد تومان خواهد شد.

 

صدوقی گفت: در سال گذشته بیش از 2743 میلیارد تومان صرف سرمایه گذاری شده است که این مقدار تا سال 1395 به بیش از 7256 میلیارد تومان برآورد می شود. وی افزود: سرمایه گذاری طی سال های 92 و 93 بیش از 2/5 برابر ارزش دفتری کل دارایی های همراه اول در 18 سال گذشته است.

 

•    جایگاه نخست همراه اول در خاورمیانه

صدوقی ضمن برشمردن دستاوردها و افتخارات همراه اول در سال 92 به جایگاه این اپراتور در صنعت تلفن همراه اشاره کرد و گفت: همراه اول از نظر تعداد مشترک در کشور و خاورمیانه اول، در آسیای جنوبی(در بین 58 اپراتور) هشتم و در دنیا(در بین 1003 اپراتور) بیست و پنجم است.

وی با بیان اینکه طبق رتبه بندی 500 شرکت برتر کشور در سال 92 توسط سازمان مدیریت صنعتی، همراه اول تنها اپراتور تلفن همراه کشور در میان 10 شرکت برتر از نظر ارزش افزوده اقتصادی بوده است، افزود: در این ارزیابی همراه اول از نظر فروش در رتبه بیستم قرار گرفته است.

•    افزایش یک درصدی GDP با هر 10 درصد ضریب نفوذ باند پهن

مدیرعامل اپراتور اول با اشاره به استراتژی 5 ساله همراه اول اظهار داشت: برای دستیابی به ارکان این استراتژی 16 اولویت و 184 پروژه تعریف شده که در حال اجرا است.

صدوقی در پایان سخنان خود تصریح کرد: در حال رصد دنیا هستیم و با یک دید جهانی بدنبال باند پهن می رویم. تحقیقات نشان می دهد به ازای هر 10 درصد ضریب نفوذ باند پهن، امکان افزایش یک درصدی GDP وجود دارد. همچنین با جذب هر 1000 نفر مشترک باند وسیع 80 شغل ایجاد می شود. در سال 2013 میلادی 230 شرکت در 88 کشور شبکه LTE را راه اندازی کرده اند. دنیا در حال تحول است و ما نیز نباید از این تحولات عقب بیفتیم. تمرکز همراه اول در سال 93 در راستای رسیدن به چشم انداز، راه اندازی سرویس باند پهن است.

•    افزایش سرمایه 97 درصدی همراه اول

پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه همراه اول، مجمع عمومی فوق العاده نیز برگزار شد که طی آن پیشنهاد هیأت مدیره جهت افزایش سرمایه 97/3 درصدی مورد تصویب قرار گرفت.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

با سلام بنده بعنوان یک کارمند مخابرات خصوصی شده از مدیر عامل محترم شرکت میخواستم بپرسم ایا این افزایش سود که که به بهای ندادن حق وحقوق کارکنان درسال 92 که خود مجمح انها را تصویب کرده بود وفقط در سال 92 با این تورم فقط 10 در صد افزایش به حقوق کارکنان اضافه شد ومزایا همچون سال91 پرداخت گردید از لحاظ شرعی درست می باشد وامسال نیز فقط 16 درصد با این تورم فقط به حقوق اضافه شد ایا اگر تلاش این کارکنان متخصص نبود مگر شرکت میتوانست افزایش سود وافزایش سرمایه داشته باشد بنده بعنوان یک کارمند 27سال سابقه از شما سردبیر محترم خواهشمندم این نظر بنده چاپ وبه گوش مسئولین ذیربط برسد تا بیش از این به حقوق این قشر زحمتکش ظلم نشود باتشکر
سهام تلفن همراه را بزور به کارمندان مخابرات فروختند تا ارزش سهم بی ارزشش برسه به چهار هزار تومن حالا هم با اون همه ادعای سود دهی می خوان افزایش سرمایه بدهند قسم روباه یا دم خروس یعنی مخارج بالا زده با این مدیرها توی مخابرات سودی حاصل نمی شه هیچ فقط سرمایه ها از بین میره

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.