مدیرعامل رایتل در گفتوگو با سیتنا: برای برقراری رومینگ ملی با دو اپراتور دیگر آمادهایم/ با برقرای رومینگ داخلی بین اپراتورها، سرویسهای رایتل فراگیر میشود
مدیرعامل اپراتور سوم تلفن همراه در ایران ضمن استقبال از برقراری رومینگ ملی بین رایتل و دو اپراتور دیگر، گفت: با برقرای رومینگ ملی مشترکان همهی اپراتورها میتوانند از سرویسهای رایتل استفاده کنند.
مهندس سید مجید صدری در گفتوگو با خبرنگار سیتنا در خصوص رومینگ ملی، گفت: رومینگ ملی از جمله مباحث مهمی است که هم اکنون در تمام دنیا و برای اپراتورهای مختلف تلفن همراه مطرح است، که همسو با اجرای این سرویس در دنیا و در راستای سامان بخشیدن به شبکهی ارتباطات کشور سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تدوین قوانین و مقررات این سرویس را در دستور کار قرار داده تا این مهم در کشور ما نیز به اجرا درآید و همگان از محاسن آن بهره ببرند.
وی، افزود: بحث رومینگ ملی یا همان رومینگ داخلی در کشور ما و برای اپراتورهای تلفن همراه باید هر چه زودتر عملی شود؛ چراکه طبیعتا وقتی در دنیا یک تکنولوژی جدید به بازار می آید، اپراتورهای دیگر هم سعی میکنند تا با کمک به اپراتور آورندهی آن فناوری، این سرویس جدید را در سطح جامعه توسعه دهند.
صدری ضمن استقبال از اجرای این طرح توسط اپراتور متبوعش، خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح مهم، یکی از مواردی که رایتل بارها درخواست داده و به دنبال آن بوده، بحث رومینگ با دو اپراتور همراه اول و ایرانسل است که در این راستا جلسات متعددی برای عملیاتی کردن این طرح داشتهایم و اخیرا نیز با استمداد از رگولاتوری به عنوان نهاد تنظیم کنندهی مقررات و قانونگذار درخواست کردهایم تا در این موضوع ورود و اجرای این امر را تسهیل و تسریع بخشد.
مدیرعامل رایتل، ادامه داد: علی رغم پیگیریهای ما برای اجرای این طرح، متاسفانه هنوز هیچ اقدامی از طرف همراه اول و ایرانسل انجام نشده است.
صدری تاکید کرد: یکی از آثار و برکات فعال شدن رومینگ داخلی بین اپراتورها، این است که حداقل مردم می توانند در اسرع وقت از امکانات "رایتل" بهره برند.
وی ادامه داد: شاید یکی از عللی که باعث شده تا رایتل نتواند تا کنون سهم خود از بازار را به دست آورد، عدم اجرای همین رومینگ ملی است که ما امیدواریم با اندیشیدن تدابیر مدیریتی از سوی وزارت ارتباطات و رگولاتوری، اجرای این مهم هر چه زودتر محقق شود.
وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار سیتنا در خصوص زمان برقراری رومینگ ملی با توجه به ورود رگولاتوری به این بحث، گفت: در حال حاضر، ما آمادگی کامل داریم و زمان بندی دست دو اپراتور دیگر است که اگر آنها بخواهند خیلی سریع میتوانیم رومینگ داخلی را فعال کنیم؛ اگرچه تا کنون انگیزهای از سوی آنها دیده نشده است.
مدیرعامل رایتل در پایان خاطرنشان کرد: رگولاتوری خوشبختانه جلساتی را با اپراتورها شروع کرده و ما نیز جلساتی داشتهایم و این مساله را در این جلسات عنوان کردهایم، ولی علی رغم پیگیری های ما تاکنون نتیجه عملیاتی ای در بر نداشته است.
گفتنی است؛ رومینگ ملی سرویسی است که با استفاده از آن، یک اپراتور، خدمات شبکه خود را در اختیار مشترکان اپراتورهای میهمان قرار میدهد و با انعقاد موافقتنامه، از اپراتور میهمان هزینه دریافت میکند. در این حالت هنگامی که مشترک اپراتور میهمان از محدوده پوششدهی شبکه موضوع پروانه خود خارج میشود، بصورت خودکار امکان برقراری ارتباط و دریافت خدمات تعریف شده از طریق شبکه اپراتور میزبان را دارد.
انتهای پیام
دیدگاهها
افزودن دیدگاه جدید