کدخبر :12530 پرینت
09 بهمن 1392 - 19:45

تمایل مشاغل برای تبلیغ گسترده در شبکه­‎های اجتماعی در سال 2014

متن خبر

بنا بر اعلام ادُلوجی ریسرچ، قریب 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی درصدد هستند که هزینه‎های معادل تبلیغات متعارف یا حتی بیش­تر از آن را صرف تبلیغ در شبکه­‎های اجتماعی کنند.

 

به گزارش سایت خبری سیتنا، بنا بر اعلام Ad-ology Research، در حالی که بسیاری از مشاغل کوچک تا متوسط (SMB) به سرعت به ارسال پیام­‎های رایگان در شبکه­‎های رسانه­‎ای اجتماعی روی آورده‎اند، انتظار می­‎رود که یک­ چهارم از مشاغل فعال در شبکه­‎های اجتماعی در سال 2014 پول بیش­تری صرف تبلیغات در سایت­‎هایی چون فیس­بوک، لینکدین و توییتر کنند.

 

پیش­ بینی این شرکت در مورد بازاریابی مشاغل کوچک حاکی از آن بود که صاحبان مشاغل کوچک هنوز وقتی می­‎خواهند حضور آنلاین داشته باشند باید دست به کارهای زیادی بزنند.

 

برای مثال، 31.1 درصد از صاحبان 1169 شغل کوچک و تصمیم­ گیران بازاریابی که مورد نظرسنجی قرار گرفتند اعلام کردند که هنوز وب­سایت ندارند، و از قریب 70 درصدی که وب­ سایت دارند، بیش­تر از 60 درصدشان فاقد امکانات بهینه­ سازی­ شده برای تلفن­‎های هوشمند هستند.

 

علاوه بر این، هم­ اکنون تنها 8.9 درصد از مشاغل کوچک تا متوسط از ویدئوی آنلاین یا موبایل استفاده می­‎کنند، و نزدیک به 40 درصد اعلام کردند که هیچ برنامه­‎ای برای استفاده از نظرات مشتریان­شان در فعالیت­‎های بازاریابی در سال 2014 ندارند.

 

به گفته‎ی سی لی اسمیت، رییس و مدیرعامل ادُلوجی ریسرچ، "هرچه مشاغل بزرگ­تر باشند، استفاده از تبلیغات و تاکتیک­‎های بازاریابی هدفمند، مانند ارسال ایمیل، بیش­تر است. استفاده‎ی مشاغل کوچک با لااقل 25 کارمند از رسانه­‎های اجتماعی لزوماً برای گریز از تبلیغات نیست بلکه در واقع آن­ها عملاً در این شبکه­‎ها تبلیغ می­‎کنند."

 

بنا بر این گزارش، نزدیک به 80 درصد از مشاغل کوچک اجتماعی برنامه­‎هایی برای صرف هزینه‎ی تبلیغاتی در شبکه­‎های رسانه­‎ای اجتماعی دارند. در حالی که قریب 41 درصد از آن­ها در حال حاضر از پیام­‎های ترویجی یا توییت­‎های تحت حمایت مالی استفاده نمی­‎کنند، 13.8 درصد از صاحبان مشاغل کوچک در صدد هستند که در سال 2014 هزینه‎ی بیش­تری صرف این پلت فرم­‎ها کنند.

 

حدود 40 درصد از صاحبان مشاغل کوچک که لااقل 1000 دلار در سال صرف تبلیغات می­کنند به این نکته اشاره کردند که در سال 2014 هزینه‎ی بیش­تری صرف تبلیغات خواهند کرد. و نزدیک به 21 درصد از صاحبان مشاغل کوچک نیز اعلام کردند که سرمایه‎ی بیش­تری صرف نامه­‎های مستقیم تبلیغاتی خواهند کرد.

 

انتظار می­‎رود که در سال 2014، سایر قالب­‎های تبلیغات، مانند بنرهای تبلیغی، ویدئوی آنلاین، تبلیغات موبایل، و روزنامه­‎های اجتماعات و حومه، بیش­ترین رشد را شاهد باشند.

 

این نظرسنجی نشان می­‎دهد که بازاریابی ایمیلی همچنان از اولویت­‎های مشاغل کوچک است. بیش­تر از سه­ چهارم (78 درصد) پاسخگویان در طی سال گذشته برای مشتریان ایمیل تبلیغاتی فرستادند و نزدیک به 20 درصد نیز تصمیم دارند ارسال ایمیل­‎های تبلیغی را در سال 2014 افزایش دهند.

 

استفاده از خدمات یا پلت‎فرم ایمیلی چون کانستنت کانتکت (Constant Contact) یا میل­ چیمپ (MailChimp) همچنان افزایش خواهد یافت و قریب 42 درصد از پلت‎فرم­‎های ایمیل استفاده خواهند کرد. این رقم در سال گذشته 31 درصد بود.

 

گزارش مشابهی که بی­آی­اِی/ کلسی (BIA/Kelsey) در ماه اوت سال 2013 منتشر کرد نشان می­‎داد که مشاغل کوچک تا متوسط به طور روزافزونی در پلتفرم­های رسانه­‎ای اجتماعی همچون فیس­بوک، فورسکوئر (Foursquare)، و توییتر حضور می­‎یابند تا کار خود را تبلیغ کنند.

 

نزدیک به 72 درصد مشاغل کوچک تا متوسط مورد بررسی اعلام کردند که از این پلتفرم­ها استفاده می‎­کنند، و بیش از نیمی از آن­ها (52 درصد) صفحه‎­ای در فیس­بوک دارند. یک­ چهارم دیگر اعلام کردند که در گوگل ­پلاس صفحه دارند.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.