کدخبر :827 پرینت
01 آذر 1390 - 20:37

مهر ابطال شورای رقابت بر مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات برای کاهش تعرفه‌ی مکالمات بین‌الملل

متن خبر

در هشتاد و نهمین جلسه‌ی شورای رقابت که روز یکشنبه 1390/08/29 برگزار شد، به درخواست و اعتراض حقوقی انجمن شرکت‌های اینترنتی ایران رسیدگی شد و به مصوبه‌ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در خصوص کاهش تعرفه‌ی ارتباط مکالمات بین‌الملل مهر ابطال خورد.

 

به گزارش خبرنگار سیتنا، متن مصوبه شورای رقابت به شرح زیر است:

"تعیین و تغییر تعرفه‌ی خدمات انحصاری که توسط شرکت ارتباطات زیر ساخت ارائه می‌شود، مشمول حکم بند (5) ماده 58 قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی بوده و در چارچوب تصمیم گیری شورای رقابت می‌باشد. تعیین  و ابلاغ تعرفه‌ی خدمات یادشده توسط سایر دستگاه های اجرایی خارج از چارچوب تعیین شده توسط شورای رقابت بلا اثر و فاقد وجاهت قانونی است."

 

گفتنی است تعرفه‌های جدید مکالمات بین الملل در هفت سطح قیمت برای اجرا از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به شرکت ارتباطات زیرساخت و سایر اپراتورها ابلاغ شده و تاکید شده بود که این تعرفه‌ها از اول آذرماه سال جاری اجرایی می‌شود.

 

قابل ذکر است پس از مذاکرات با اپراتورهای مخابراتی کشورهایی که بیشترین ترافیک مکالماتی با ایران را دارند مقرر شده بود هزینه‌ی مکالمات بین الملل از طریق دو صفر از 1575 ریال به 384 ریال کاهش یابد. در این راستا، برقراری ارتباط از طریق تلفن ثابت با کشورهای آلمان، آمریکا، استرالیا، انگلستان، ایتالیا، بلژیک، چین، دانمارک، روسیه، سنگاپور، فرانسه، کانادا، مالزی، نروژ، هلند، هندوستان، عراق و ارتباط از طریق تلفن‌همراه با کشورهای آمریکا، چین، سنگاپور، کانادا و هندوستان بیشترین کاهش قیمت را به دنبال داشته است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.