کدخبر :4354 پرینت
26 مهر 1391 - 15:48

درخواست اتحادیه‎ی اروپا از گوگل برای حفظ حریم خصوصی کاربران

متن خبر

ناظران اتحادیه اروپا از گوگل خواسته‌اند که در مقررات خود برای حفظ حریم خصوصی کاربران تجدیدنظر کند؛ این درخواست پس از آن انجام می‌گیرد که گوگل در ماه مارس تصمیم گرفت که مقررات حفظ حریم خصوصی ۶۰ سرویس مختلف خود را در یک توافقنامه، یکپارچه کند.
 
به گزارش سیتنا به نقل از بی بی سی، به این ترتیب گوگل می‌تواند اطلاعات کاربران را از کانال‌های مختلف، از جمله سایت اشتراک ویدئوی یوتیوب، شبکه اجتماعی گوگل پلاس و سیستم عامل موبایل آندروید جمع‌آوری کرده و آنها را برای بهبود تبلیغات خود به کار ببرد.
 
کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌های فرانسه (CNIL)، که مقررات حفظ حریم خصوصی گوگل را به نمایندگی از اتحادیه اروپا بررسی کرده، می گوید که به گوگل برای تغییر آنها ماه‌ها فرصت داده شده بود.
 
این کمیسیون هشدار داده است که اگر گوگل توضیح روشن‌تری درباره اینکه چه اطلاعاتی را به چه منظوری جمع‌آوری می‌کند، ارائه ندهد این کمیسیون به طرح دعوای قضایی دست خواهد زد.
گوگل گفته که به زمان بیشتری برای پاسخ دادن به این درخواست نیاز داشته است.
 
پیتر فلیشر، مشاور حریم خصوصی گوگل، گفته است مقررات این شرکت گویای تعهد آن به احترام به حریم خصوصی کاربران است و افزوده که گوگل یقین دارد که مقررات با قوانین اتحادیه اروپا منافاتی ندارد.
 
اتهام نقض قانون مستقیما به گوگل وارد نشده، ولی این شرکت متهم است که جزئیاتی گنگ و ناکامل را درباره مقررات خود ارائه کرده است.
 
کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌های فرانسه تحقیق درباره سیاست‌های گوگل را به نمایندگی از ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا انجام داده است. اینکه کاربران اختیار و تسلطی بر اینکه چه اطلاعاتی از آنان و به چه منظوری ثبت می‌شود ندارند از مواردی است که نارضایتی این کمیسیون را برانگیخته است.
 
یکی از یافته‌های این کمیسیون این است که در مقررات حفظ حریم خصوصی گوگل، میان واژه‌های مورد جستجو، شماره‌‌های کارت‌های اعتباری و شماره‌های تلفن تمایزی وجود ندارد.
از گوگل خواسته شده ترتیبی بدهد که کاربران بتوانند تعیین کنند کدام یک از سرویس‌های گوگل برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد آنها به کار برود.
انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.