کدخبر :4180 پرینت
11 مهر 1391 - 14:06

دسترسی مجدد مخاطبان به سایت انتخاب

متن خبر

سایت خبری - تحلیلی انتخاب که از روز گذشته از دسترس خارج شده بود، از ساعاتی پیش در دسترس قرار گرفت.

 

به گزارش سیتنا، پس از آنکه روز گذشته سایت انتخاب به آدرس entekhab.ir به دلیل برخی مشکلات مربوط به "دامین" از دسترس خارج شده بود، با پیگیری مدیران این سایت، مجدداً قابل دسترس توسط مخاطبان شد.
 

انتخاب یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین سایت‎های خبری - تحلیلی است که طی سال‎های فعالیتش مخاطبان بسیاری را با خود همراه کرده است.

 

مشکل چه بود؟

سایت انتخاب در تشریح این مشکل نوشته است: از اوایل صبح روز گذشته (دوشنبه) سایت انتخاب از دسترس خارج شد. بنابراین گزارش، در ابتدا تصور شد شاید سرور دچار ایراد شده یا اینترنت کشور طبق روال، دچار اختلال شده است ، اما ماجرا چیزی بود که حتی به ذهن ما نیز خطور نمی کرد: دامین "انتخاب" بدون اطلاع قبلی اکسپایر شده بود!

فوراً جهت حل مشکل با "ایرنیک" که مسئول دامنه های های آی آر است تماس گرفتیم ، اما تلفن ها به گوش نبود ! دوستان و همکاران مطلع می گفتند روش کار "ایرنیک" از طریق ایمیل است ، ایمیل زدیم ، پس از ساعتی ایمیل آمد که شناسه شما در "ایرنیک" (که حاوی دامین انتخاب بوده) منقضی شده است! بی هیچ اطلاعی! به همین سادگی! و نه حتی ایمیلی که هشدار دهند زمان دامین رو به اتمام است!

ماجرا به همینجا ختم نشد  گفتند کلی مدارک تهیه کرده و فکس کنیم ، امر عزیزان مطاع ، اما چه می شود کرد که ساعت کار اداری تمام شده! باشد برای فردا !

از ساعت 9 صبح امروز (که آغاز ساعت اداری عزیزان است) تماس گرفتیم ، پاسخ ندادند . در سایت شان قید شده از ساعت 9 تا 10 ایمیلی پاسخ می دهند ، ایمیل زدیم که آقا ما مدارک را ارسال کرده ایم چرا دامین را فعال نمی کنید؟" نرسیده به ساعت 10 خبر دادند که داریم بررسی می کنیم ، عجله نکنید!

ساعت 10 شد ، بر اساس آنچه در سایت شان آمده ، تلفن ها به کار می افتد. بعد از کلی دوندگی و پشت خط ماندن ، بالاخره صدای خانومی را شنیدیم که همان حرف قبلی را می زد: داریم بررسی می کنیم !

یک ساعت گذشت ، ایمیلی آمد که "شرمنده! باید شناسه ای حقوقی بسازید نه حقیقی" گفتیم که ما شرکتی نداریم که حقوقی بسازیم ، گفتند باید چنین باشد! چشم ، اما این مدارک را آماده کنیم ، شما فوراً پاسخ می دهید؟

کارمند ایرنیک: در کمتر از نیم ساعت یا حتی یک ربع جوابتان را می دهیم

اما چشمتان روز بد نبیند ، ساعت دو 45 دقیقه شده ، نه ایمیلی آمده و نه تلفنی پاسخگو هستند ، در این میان، دوست عزیزی که فرصت زیادی برای حل این مشکل گذاشته بود ، دست به کار شده بود و در چت آنلاین ، عاجزانه تقاضا کرده بود که تسریع کنید! دوستان معزز "ایرنیک"، اما نجواهای او را شنیدند و پذیرفتند: شناسه منتقل شد و دامین مجدداً راه افتاد.

در این میان ، جا دارد از همین دوست بزرگوار و نادیده مان به خاطر همکاری های شان تشکر و قدردانی کنیم.

ایرنیک چیست؟

" . ایرنیک" نام مجموعه ای است که مرکز ثبت دامنه های دات آی ار است.
 
این مجموعه که مشخص نیست زیر مجموعه چه سازمان و نهادی تعریف می شود ، روزانه تنها از ساعت 10 الی 12 به تلفن مشتریان خود پاسخ می دهد و پس از آن ، از ساعت 12 تا دو نیز زحمت چت با مشتریان را تقبل کرده است. و این در حالی است که ضعف شدید پاسخگویی در این مجموعه ، همواره با بی توجهی مسئولان آن مواجه بوده و اعتراض مشتریان بی ثمر بوده است
 
اینکه شرکتی با اسم "دهن پر کن" فیزیک نظری که صدهاهزار دامین در تصرف ایرانیان را در تصرف خود دارد ،  تنها دو ساعت ،انهم به صورت تلفنی و محدود حاضر به پاسخ گویی است خود پرسشی است که هیچ گاه بدان پاسخ نگفته است
 
از سوی دیگر، از بین بردن بی منطق و بی دلیل شناسه های قدیمی بدون اطلاع و اطلاع رسانی گسترده ، باعث ضربات سنگینی به سایت های مختلف شده است . نمونه اش سایت خبری انتخاب که بدون اجازه ی مسئولانش، نه تنها شناسه دامینش از بین رفته ، بلکه بدون اطلاع و هشدار قبلی، اکسپایر و غیرفعال نیز شده است
 
نکته عجیب اینکه در قبال ضربه سنگین این مجموعه به سایت ها ، عملکرد بی اندازه کند و غیرمنطقی کارمندان آن ، باعث می شود یک درخواست ساده حداقل 24 ساعت زمان برده و د راین مسیر، سایتی که برایش مشکل ایجاد شده ، حداقل 30 ساعت بیننده خود را از دست دهد
 
در همین مورد ، مدارک "انتخاب" جهت بازگشت شناسه دامین که روز دوشنبه ارسال شده بود ، در ساعت 11 روز سه شنبه پس از مدتها زمان برای تماس با "ایرنیک" ، چنین پاسخ داد شد: مدارک شما درحال بررسی است.
 
سئوال: کی بررسی ها تمام می شود؟
 
پاسخ: نمی دانیم . ان شالله تا پایان ساعت اداری!
 
و این است مجموعه ای که نام پر دهن پرکن فیزیک نظری! را برای خود انتخاب کرده اما از حداقل امکانات پاسخگویی بی بهره است

"انتخاب" از مخاطبان عزیز و گرانقدرش [که طی ساعت اخیر صدها ایمیل ارسال کرده اند] به خاطر این اتفاق پوزش می طلبد و آرزو می کند بتواند همواره اطلاع رسانی شفاف و بدون وقفه خود ادامه دهد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.