کدخبر :4160 پرینت
08 مهر 1391 - 19:52

۳۰ درصد مکالمات بین المللی ایران مربوط به افغانستان است

متن خبر

به گفته مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت 30 درصد از مکالمات بین المللی ایران به افغانستان مربوط است.

به گزارش سیتنا، محمود خسروی چندی پیش با بیان این که تعرفه های Voip - تلفن اینترنتی - صادراتی و وارداتی فرق می کند، حدود یک سوم مکالمات بین المللی کشور را به کشور همسایه یعنی افغانستان مربوط دانست و اعلام کرد:

نرخ محاسباتی برای ارتباطات بین الملل براساس میزان مکالمات صورت می گیرد که این هزینه در بخش (TDM ارسال اطلاعات چندین فرستنده روی یک محیط انتقال به طور همزمان در اصطلاح مخابراتی TDM خوانده می شود) حدود 6 سنت و در بخش موبایل 8 سنت است. البته با این وجود این هزینه برای کشورهای مختلف براساس امکانات ترافیکی آن متفاوت است و به عنوان مثال در آمریکا به یک دهم سنت می رسد.

وی در عین حال از مشکلاتی که بر سر راه تغییر تعرفه قرار داشته گلایه کرده و افزود: متاسفانه برای تغییر تعرفه ها روندی شش ماهه را باید پشت سر گذاشت و در حالی که در هیچ کجای دنیا این گونه نیست اینجا اپراتورهای ما به شدت گرفتار این موضوع شده اند.

البته با وجود گلایه های خسروی چندی پیش تعرفه های مکالمات بین الملل تغییر کرد و بر اساس تعرفه های جدید برای هر دقیقه مکالمه با کشور همسایه (افغانستان) تعرفه ای 550 تومانی در نظر گرفته شد.
بنا بر تعرفه های جدید در حال حاضر برای هر دقیقه مکالمه با خط ثابت و همراه افغانستان 550 تومان هزینه اعمال می شود و این کشور در میان 11 رده ای که برای ارتباطات بین الملل تعریف شده در رده ششم جدول قرار می گیرد. طبق تعرفه های اعلام شده از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت کشور، هر دقیقه مکالمه با کشورهای دیگر بسته به کشور مقصد تعرفه ای بین 50 تا سه هزار تومان دارد.
منبع: ایسنا

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.