کدخبر :3942 پرینت
24 شهریور 1391 - 17:48

هشدارهای پلیس فتا به کاربران اینترنت

متن خبر

پلیس فتا توصیه‌هایی را هنگام استفاده از اینترنت به کاربران ارائه داد.

به گزارش سیتنا، پلیس فتا از کاربران اینترنت خواسته هنگامی که در محل کار یا خانه هستند و اطلاعات مهمی بر روی صفحه مانیتورشان نگه‌داری می‌کنند، کامپیوتر خود را ترک نکنند.

همچنین در این توصیه از کاربران خواسته شده وبلاگ خود را از یک سرویس دهنده مطمئن و مناسب انتخاب کنند.

پلیس فتا با تاکید بر اینکه هرگز و تحت هیچ شرایطی صاحبان سرویس دهنده وبلاگ، ایمیل، شبکه‌های مجازی و ... پسورد را از کاربران خود دریافت می‌کنند از شهروندان خواسته ضمن رعایت عوشیاری در برخورد با چنین مواردی هر چند وقت یکبارنیز پسورد خود را تغییر دهند.

همچنین کاربران اینترنت باید به هر ایمیلی که از آنان اطلاعات شخصی و مالیشان را خواسته مضنون شوند و به آدرس و جزئیات صفحه‌ای که به آن وارد می‌شوند دقت کنند و مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند.

بنابر اعلام این پلیس کاربران هرگز نباید لینک‌های موجود در چت و ایمیل‌ها را کلیک کنند و به وب‌سایت آن وارد شوند مگر اینکه از فرستنده آن مطمئن باشند.

کاربران اینترنت باید به این موضوع نیز توجه داشته‌باشند که از پر کردن فرم‌های مالی که از آنان اطلاعات شخصی می‌خواهد بپرهیزند و به طور مرتب حساب‌های خود را چک کنند.

پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ناجا همچنین از کاربران خواسته از نرم افزار‌های هشدار دهنده نوار ابزار در سیستمشان استفاده کنند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.