کدخبر :3306 پرینت
02 مرداد 1391 - 16:24

رقابت مایکروسافت با گوگل و اپل برای تصاحب بازار دیجیتال

متن خبر

اگرچه شرکت‎های گوگل و مایکروسافت در حوزه‌های گوناگون و بازارهای متعددی با یکدیگر رقابت دارند اما بیشترین رقابت حال حاضر آنها در فروش تبلت‌ها است و البته هم اکنون اپل جلودار این بازار است.

 

به گزارش سیتنا، رقابت گوگل و مایکروسافت در حالی است که این دو شرکت نیز از تازه‌واردهای بازار تبلت هستند؛ بازاری که با اختلافی فاحش، در تسلط اپل است که تبلت  آی‌پدش فروشی بی‌نظیر و غیرمنتظره داشته است.

 

مایکروسافت، چند سالی است که از دیگر غول‌های تکنولوژیک نظیر گوگل و اپل عقب افتاده است. بهای سهام مایکروسافت در یک دهه گذشته همواره کم‌ نوسان و ایستا بود است. اما حالا با بلند پروازی‌های استیو بالمر مدیرعامل آن، امید می‌رود که این کمپانی بتواند با ارائه ویندوز ۸ در ماه اکتبر، بار دیگر موقعیت خود را احیا کند تا با توان و اطمینان بیشتری به رقابت با رقبای خلاق و سرسخت خود بپردازد. ویندوز ۸ قرار است ۲۶ اکتبر به همراه تبلت‌های تولید این کمپانی موسوم به Surface، رسما به بازار ارائه شود.

مایکروسافت اعلام کرده که پس از ارائه سرفیس هم خبرهای بیشتری خواهد داشت و در همه زمینه‌ها با نوآوری‌های خود، با اپل رقابت کرد. این شرکتذ همچنین قرار است نسخه جدیدی از سیستم‌عامل موبایل و نیز نسخه تحت‌وبی از امکانات نرم‌افزار پرطرفدار خود، آفیس را هم در ۱۲ ماه آینده ارائه کند.

این یعنی نزدیکی رقابت در حوزه‌های پرطرفداری که علاوه بر افزایش سود کمپانی‌ها، منافع کاربران مصرف‌کننده پدیده‌های تکنولوژیک را هم بیش از پیش تامین خواهد کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.