کدخبر :307779 پرینت
29 شهریور 1403 - 09:56

طراحی و راه‌ اندازی نظام اپراتورهای هوشمندسازی در کشور

رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات گفت: پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ارتباطات در حال اجرای پروژه ای با هدف تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنایع کشور است و امیدواریم با اجرای آن، صنایع مختلف بتوانند بهره‌ وری و کارایی خود را افزایش دهند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، دومین جلسه از سلسله نشست‌های هوشمندسازی صنایع با محوریت الزامات و رویکردهای توسعه معدن هوشمند با حضور نمایندگان دستگاه های اجرایی کشور در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. 

این رویداد با ریاست دکتر احسان آریانیان، رییس پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه ICT و با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی برگزار شد.

در این نشست، مسائل و الزامات هوشمندسازی در بخش معدن، تجربیات جهانی هوشمندسازی معدن، اپراتورهای هوشمندسازی معدن و توانمندی‌های آن‌ها، و الگوی تأمین مالی، تنظیم‌گری و مشارکت در هوشمندسازی معدن مورد بررسی قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، مهندس حسین خسروپور، مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نوین و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سخنرانی کرد.

وی در سخنان خود گفت: "برگزاری این نشست‌ها نشان‌دهنده عزم جدی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حمایت از توسعه هوشمندسازی در کشور است. ما در تلاش هستیم تا با ارائه برنامه‌های حمایتی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، زمینه‌های پیشرفت و توسعه هوشمندسازی در صنایع مختلف را فراهم کنیم."

در ادامه برنامه‌های حمایتی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه توسط مدیرکل دفتر توسعه فناوری‌های نوین و تحول دیجیتال وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ارائه و بررسی قرار گرفت تا زمینه‌های لازم برای پیشرفت و توسعه هوشمندسازی در کشور فراهم شود.

همچنین دکتر آریانیان در این نشست درباره پروژه طراحی و راه‌اندازی نظام اپراتورهای هوشمندسازی در کشور صحبت کرد و گفت: "پژوهشکده فناوری اطلاعات پژوهشگاه در حال اجرای پروژه‌ای است و به زودی دستاوردهای آن نمایان خواهد شد. این پروژه با هدف تحول دیجیتال و هوشمندسازی صنایع کشور طراحی شده است و امیدواریم با اجرای آن، صنایع مختلف بتوانند بهره‌وری و کارایی خود را افزایش دهند."

وی همچنین درباره برگزاری این نشست افزود: "این نشست فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و اشتراک تجربیات در حوزه هوشمندسازی معدن است. امیدواریم با ادامه این نشست‌ها، بتوانیم گام‌های مؤثری در جهت توسعه فناوری‌های نوین و به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنایع برداریم."

لازم به ذکر است در این نشست، متخصصان برجسته در حوزه فناوری اطلاعات و هوش مصنوعی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی از جمله نماینده اتاق بازرگانی به سخنرانی پرداختند و درباره الزامات و رویکردهای توسعه معدن هوشمند، بحث و تبادل نظر داشتند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.