کدخبر :306038 پرینت
25 مرداد 1403 - 09:58

رونمایی از جدیدترین ابزار هوش مصنوعی گوگل برای عکاسان

با رونمایی از جدیدترین ابزاری که هوش مصنوعی گوگل در اختیار کاربران قرار می‌دهد، گوشی‌های هوشمند گوگل دیگر نیازی به دست دراز کردن برای گرفتن عکس گروهی ندارند و با استفاده از این ابزار عکاس به راحتی می‌تواند خود را به عکس اضافه کند.

متن خبر

به گزارش سرویس بین‌الملل سیتنا، کاربران گوشی‌های هوشمند گوگل اکنون می‌توانند عکس را از پشت دوربین بگیرند و سپس به سادگی با استفاده از هوش مصنوعی، خود را به آن اضافه کنند.

این یکی از مجموعه ابزارهای قدرتمند مجهز به هوش مصنوعی است که گوگل اعلام کرد در آخرین سری گوشی‌های Pixel 9 خود به کار گرفته می‌شود.

برای استفاده از ابزار جدید «Add Me»، کاربران ابتدا باید یک نفر را برای گرفتن عکس گروهی انتخاب کنند.

سپس تلفن را به یکی دیگر از اعضای گروه می‌سپارند تا یک عکس دوم از همان صحنه بگیرد که این بار با حضور او در عکس انجام می‌شود.

سپس هوش مصنوعی گوگل این دو تصویر را روی هم قرار داده و آن‌ها را به گونه‌ای ترکیب می‌کند که به نظر می‌رسد همه از ابتدا در عکس حضور داشتند.

گوگل در رویداد Made By Google در کالیفرنیا گفت: «معمولاً یک عکاس مشخص وجود دارد که از عکس‌های گروهی جا می‌ماند.»

«با Add Me شما عکسی خواهید داشت که بدون نیاز به حمل سه‌پایه یا درخواست کمک از یک غریبه، همه افرادی که در آنجا بودند، از جمله عکاس، در آن حضور دارند.»

گوگل به طور فزاینده‌ای از هوش مصنوعی برای کمک به کاربران در ویرایش عکس‌هایشان استفاده کرده است، مانند ابزار Magic Eraser که سال گذشته معرفی شد و به کاربران امکان می‌دهد به سرعت افراد و اشیاء را از تصاویر حذف کنند.

ابزار دیگری به نام Best Take به کاربران اجازه می‌دهد که حالات چهره افراد را در عکس‌های گروهی ترکیب و مطابقت دهند تا افرادی که در عکس چشم‌هایشان بسته یا لبخند نمی‌زنند، تصحیح شوند.

با افزایش تصاویری که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود و نگرانی‌ها درباره گسترش اطلاعات نادرست در سال‌های اخیر، نگرانی‌هایی مطرح شده که ابزارهای جدید ممکن است تهدیدی برای اعتماد شکننده عمومی به محتوای آنلاین باشند.

گوگل اعلام کرد که به «ادغام هوش مصنوعی در همه چیزهایی که انجام می‌دهیم ادامه خواهد داد» و فاش کرد که سیستم عامل اندروید خود را بازسازی کرده تا چت‌بات Gemini را در مرکز آن قرار دهد.

بر اساس این اعلام، کاربران اکنون قادر خواهند بود به چت‌بات به‌عنوان یک دستیار شخصی شبیه به انسان اعتماد کنند که می‌تواند «نیت شما را درک کند، روند تفکر شما را دنبال کند و وظایف پیچیده را تکمیل کند.»

پاسخ‌های چت‌بات بر اساس اطلاعات گرفته‌شده از داده‌های شخصی روی گوشی کاربر، مانند اسناد یا ایمیل‌ها خواهد بود.

ویژگی جدیدی به نام «Gemini Live» نیز به کاربران امکان خواهد داد که در طول روز درباره «هر آنچه که در ذهن شماست» مکالمات «آزاد و روان» با چت‌بات داشته باشند.

گوگل گفت: «شما حتی می‌توانید در میان پاسخ‌گویی، مکالمه را متوقف کنید تا در مورد یک نکته خاص بیشتر بپردازید، یا مکالمه را متوقف کرده و بعداً به آن برگردید.»

ویژگی «Gemini Live» به کاربران این امکان را نیز می‌دهد که این ابزار را به‌طور مداوم در پس‌زمینه فعال نگه‌دارند و به‌طور hands-free با آن صحبت کنند، «همان‌طور که ممکن است در یک تماس تلفنی عادی انجام دهید.»

گوگل گفت که امنیت این داده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است و به دلیل «رویکرد همه‌جانبه» خود، هیچ ارائه‌دهنده هوش مصنوعی ثالث به داده‌ها دسترسی نخواهد داشت.

شرکت گفت: «بنابراین، چه داده‌های شما در فضای ابری پردازش شود و چه روی دستگاه، در چارچوب امن و جامع گوگل باقی می‌ماند و اطلاعات شما را ایمن و خصوصی نگه می‌دارد.»

ویژگی «Gemini Live» به مشترکین پیشرفته Gemini در گوشی‌های اندرویدی ارائه می‌شود و در هفته‌های آینده به iOS گسترش خواهد یافت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.