کدخبر :3060 پرینت
09 تیر 1391 - 05:46

تحقق تجارت الکترونیک در کشور با شناسه‎ی شی (OID)

متن خبر

شناسه شی (OID) یک روش کدگذاری استاندارد بین‌المللی برای تمایز اشیاء در فضای ارتباطات و فناوری اطلاعات است که با همکاری سازمان جهانی استاندارد (ISO) و اتحادیه جهانی ارتباطات دور (ITU) تعیین شده است و تجارت الکترونیک در کشور، با تخصیص و استفاده از این شناسه، محقق می‌شود.

به گزارش سیتنا به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مهندس حسین فلاح جوشقانی مدیرکل دفتر بررسی‎های فنی و اقتصادی این سازمان، افزود: بر اساس درخواست اتحادیه جهانی ارتباطات دور (ITU) مبنی بر معرفی نهاد ملی ثبت بین‌المللی شناسه شی در کشور، تفاهم‌نامه‌ای بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران به امضاء رسید که بر طبق آن رگولاتوری بعنوان متولی رسمی و مرجع تخصیص شناسه شی در ایران معرفی شده است.

فلاح تاکید کرد: بر اساس مصوبه‎ی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، رگولاتوری تاکنون به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و بانک مرکزی شناسه شی (OID) واگذار کرده است.

وی افزود: از شناسه شی (OID) برای شناسائی کلیه کالاهای فیزیکی یا فرهنگی همچون مقاله، کتاب، نرم افزار و ... که اطلاعات آنها در شبکه‌های ارتباطی مبادله می‌شود می‌توان استفاده کرد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.