کدخبر :304723 پرینت
31 تیر 1403 - 15:20

ببینید| انجام ۷۵ درصد خدمات دولت از طریق پنجره واحد دولت هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که در طی دولت سیزدهم پنجره واحد خدمات دولت هوشمند شکل گرفت و اکنون 75 درصد خدمات دولت از این طریق انجام می شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، عیسی زارع پور، در جلسه هیات دولت و در ارائه گزارش عملکرد دولت سیزدهم در بخش ارتباطات اظهار داشت: کار بزرگ در توسعه ارتباطات ثابت صورت گرفت و پروژه فیبر نوری در دولت شهید جمهور کلید خورد و سرعت را تا ۱۰۰ برابر افزایش دادیم.

وی، ادامه داد: پروژه فیبرنوری در ۶۰۰ شهر آغاز و در ۳۰۰ شهر تمام شده است و حوزه توسعه نسل پنجم تلفن همراه در ابتدای دولت سیزدهم ۱۰ سایت نسل پنجم بود و الان به ۲۰۰۰ سایت افزایش یافته است.

زارع پور، گفت: تعداد نسل چهارم ۳۳ هزار سایت بود و به ۴۴ هزار تا افزایش پیدا کرده است و همچنین ظرفیت شبکه مادر ارتباطی کشور به اندازه سه دهه پیش از دولت سیزدهم توسعه یافته است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، تاکید کرد: ۸۲۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و ۳۰۰۰ روستای زیر ۲۰ خانوار درکمتر از سه سال به اینترنت پرسرعت متصل کردیم و ۹۸.۵درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت درسترسی دارند، دوبرابر نیاز کشور اینترنت تامین کردیم.

وی، اشاره کرد: دولت هوشمند یکی دیگر از وظایفی بود که بر عهده وزارت ارتباطات گذاشته شد. اتفاق بزرگی که رخ داد، شکل گیری پنجره ملی خدمات دولت هوشمند بود که اکنون به این واسطه ۷۵ درصد از خدمات دولت از این طریق به مردم ارائه می‌شود. بیش از ۵۰۰ خدمت بدون مراجعه حضوری و در لحظه به مردم ارائه می‌شود. یکی ازاین خدمات ارائه مجوز است. این بستر تا کنون ۵ میلیون مجوز ظرف ۶ ماه گذشته به شکل برخط صادر شده است. منیلیون نفر تا کنون در این بستر احراز هویت و بیش از ۵۰۰ میلیون بار در ۲ سال گذشته از این پنجره استفاده شده است.

 

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.