کدخبر :291309 پرینت
30 بهمن 1402 - 14:45

مدیرعامل زیرساخت: بهره‌مندی شهرها و روستاها از فیبرنوری، هدیه دولت سیزدهم به مردم است

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت بهره‌مندی شهرها و روستاها از فیبرنوری را هدیه دولت سیزدهم به مردم عنوان کرده و افزود: همه بخش‌های کشور باید از این ظرفیت که فرصتی برای دسترسی پرسرعت و ایمن به خدمات شبکه ارتباطی است، بهره‌مند شوند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد جعفرپور در نشست تبیین پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کار در مشهد گفت: فیبرنوری زیرساخت پرسرعتی است که در آینده می تواند، نیازهای ارتباطی مردم به منظور استفاده از شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت پرسرعت را فراهم سازد.

وی با بیان اینکه بیش از شش میلیون نفر در کشور تحت پوشش اینترنت پرسرعت هستند، خاطر نشان کرد: توسعه زیرساخت‌های اینترنت پرسرعت مهمترین هدف وزارت ارتباطات در دولت سیزدهم است.

جعفرپور بهره مندی شهرها و روستاها به فیبرنوری را هدیه دولت سیزدهم به مردم عنوان کرده و افزود: همه بخش‌های کشور باید از این ظرفیت که فرصتی برای دسترسی پرسرعت و ایمن به خدمات شبکه ارتباطی است، بهره‌مند شوند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: اکنون هدف‌گذاری بر این است که کل ساختمان‌های کشور را از طریق فیبرنوری به اینترنت متصل کنیم، زیرا زندگی مردم در آینده بر بستر کسب و کارهای هوشمند انجام می‌شود.

معین پروژه فیبر نوری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: این طرح یکی از مهمترین طرح های وزرات ارتباطات بوده و با انجام آن سرعت اینترنت، ۸۰ تا ۹۰ برابر سرعت فعلی افزایش یافته و تا 1000 مگا بیت بر ثانیه خواهد رسید.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره اجرای طرح پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در خراسان رضوی عنوان کرد: برای اجرای این طرح، شش اپراتور در خراسان رضوی مشارکت دارند که با انجام آن، ۳۴ شهرستان و 96 شهر خراسان رضوی تا پایان سال ۱۴۰۳ از پروژه ملی فیبرنوری بهره مند می شوند.

علی دلگیر، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان رضوی نیز، با اشاره به اینکه در حال حاضر قرارداد و تفاهم نامه میان اپراتورها و شهرداری را نهایی کرده ایم گفت: با حمایت استانداری و همراهی شهرداری های مناطق، با تکمیل این پروژه در شهر مشهد قریب 925 هزار خانوار درهمه مناطق شهری از فیبرنوری پرسرعت بهره مند خواهند شد.

وی افزود: تاکنون بیش از چهار هزار سرویس فیبر نوری شاتل در مشهد فعال شده و برای حدود 125 هزار خانوار امکان دسترسی به فیبر نوری فراهم شده است.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.