کدخبر :290809 پرینت
17 بهمن 1402 - 15:51

اخذ ۳۶۸ مجوز برای ارتقای سایت های تلفن همراه در روستاهای استان اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل، از اخذ مجوز احداث و ارتقای سایت های تلفن همراه در ۳۶۸ روستای استان خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، شهریار سرداری با اشاره به اخذ مجوز احداث و ارتقای سایتهای ارتباطی برای ۳۶۸ روستای استان، گفت: از محل اعتبارات طرح ملی USO برای ارتقای سایت های تلفن همراه در این روستاها مبلغ ۱۰۰۰۰میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با پیگیری و هماهنگی های انجام شده این مبلغ از محل اعتبارات uso تامین شده است.

وی افزود: تاکنون با راه اندازی ۱۲۲ سایت از ابلاغ های فوق بیش از 200 روستا و نزدیک به هزار کیلومتر جاده روستایی و بین مزارع در استان تحت پوشش اینترنت پرسرعت قرار گرفته، که اعتباری در حدود ۳هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

سرداری کل اعتبار هزینه شده در سال جاری را بالغ بر 3500 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این اعتبار برای راه اندازی سایت های ارتباطی روستایی و شهری توسط اپراتورهای مختلف، افزایش ظرفیت شبکه انتقال استان به 320/47 Gbps و خرید تجهیزات و خدمات فاز ۲ توسعه شبکه Ip ، توسط شرکت ارتباطات زیرساخت هزینه شده است که در دهه مبارک فجر رسماً افتتاح و مورد استفاده اهالی شریف استان قرار می گیرند.

مدیرکل ارتباطات استان اردبیل اعلام کرد: علاوه بر راه اندازی های فوق ۲۴۶ سایت نیز در مرحله حفاری، بتن ریزی و نصب دکل و تجهیزات قرار دارند. که با اتمام آنها همه روستاهای بالای بیست خانوار استان به شبکه ارتباطی کشور متصل خواهند شد.

سرداری اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته شده ۱۵ هزار و ۲۸۸ خانوار دیگر از روستاهای استان با جمعیتی بیش از 50 هزار نفر به اینترنت پر سرعت متصل شده اند.

وی همچنین در خصوص پروژه بزرگ اتصال منازل به فیبر نوری اظهار داشت که در حال حاضر 6000 متر حفاری و 13700 متر فیبر گذاری در شهر نیر توسط شرکت مبین نت انجام گرفته و تفاهم‌نامه شهر اردبیل با شرکت مبین نت در مرحله نهایی می باشد که با اتمام آن، بزودی عملیات اجرایی در شهر اردبیل هم آغاز خواهد شد. در سایر شهرستان ها بویژه در شهرهای شمال استان با عنایت به توافق انجام گرفته بین شهرداری و شرکت مخابرات استان، عملیات حفاری توسط مخابرات استان آغاز گردیده است.

وی در خصوص پایداری ارتباطات ثابت روستایی اظهار داشت در سال جاری، مجوز اجرای بیش از 800 کیلومتر از 1210 کیلومتر فیبر ابلاغی از محل اعتبارات USO، به مخابرات استان صادر گردیده که توسط مخابرات منطقه اردبیل در مرحله عملیاتی می باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.