کدخبر :286325 پرینت
25 مهر 1402 - 15:48

عزم جدی رگولاتوری برای برخورد با ارسال کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم

معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، در پاسخ به کاربری که از دریافت پیامک های تبلیغاتی گلایه‌مند بود، گفت: در مورد ارسال پیامک به مدیرعامل اپراتور مربوطه اخطار و تذکر لازم داده شد تا نسبت به توقف ارسال پیامک بلافاصله اقدام نماید؛ به جنابعالی اطمینان می‌دهم رگولاتوری عزم جدی برای برخورد با ارسال کنندگان پیامک مزاحم دارد.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، کاربری در یکی از شبکه های اجتماعی داخلی، خطاب به امیر لاجوردی، جانشین وزیر ارتباطات در حوزه ارتباطات، آورده است:

من مدت هاست که تبلیغات تمام خط هایم را بسته‌ام، اما به حدی پیامک‌های تبلیغاتی (احتمالا با پوشش پیامک خدماتی و با دور زدن مخابرات) برایم می‌آید که کنترل صندوق ورودی ام از دستم خارج شده و بیش از ۸۰۰ پیامک باز نشده دارم و این به شدت آزار دهنده است!

[node:title]

سوال اساسی دیگر این هست؟ چه کسی مسئول صیانت از داده های خصوصی ماست که به عنوان مثال به محض ثبت نام در سازمان سنجش صندوق ورودی ما پر می‌شود از پیامک های تبلیغاتی مرتبط با آن موضوعی که ثبت نام کرده ایم؟ چه کسانی شماره تلفن های ما را به این سامانه ها می‌فروشند؟

[node:title]

در همین راستا امیر لاجوردی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری را جهت پیگیری این موضوع مورد خطاب قرار داد.

حقی توضیح داد: در مورد ارسال پیامک، مدیر عامل اپراتور مربوطه اخطار و تذکر لازم به ایشان داده شد تا نسبت به توقف ارسال پیامک بلافاصله اقدام نماید. به جنابعالی اطمینان می دهم سازمان عزم جدی برای برخورد با ارسال کنندگان پیامک مزاحم دارد.

[node:title]

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.