کدخبر :2861 پرینت
21 خرداد 1391 - 12:03

رقابت سلیمانی با رحمانی، فولادگر و بذرپاش برای ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم

متن خبر

در جلسه روز گذشته مجلس، 23 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم انتخاب شدند؛ هرچند که هیات رییسه آن هنوز انتخاب نشده است.

 

به گزارش سیتنا، اسامی اعضای کمیسیون صنایع و معادن که توسط ایسنا منتشر شده به شرح زیر است:

1-محسن بیگلری 2-سیدهادی حسینی 3-محمد سلیمانی 4-علی علیلو 5-الله‌وردی دهقانی 6-عزیز اکبریان 7-حمیدرضا فولادگر 8-داریوش اسماعیلی 9-نادر قاضی‌پور 10-حسین گروسی 11-رضا رحمانی 12-بهروز نعمتی 13-غلام‌محمد زارعی 14-سیدشریف حسینی 15-سیدعنایت‌الله هاشمی 16-مهرداد بذرپاش 17-موید حسینی صدر 18-محمدرضا خان‌محمدی 19-الیاس طاهری 20-ناصری 21-روح‌الله عباسپور 22-سیدمحمد بیاتیان 23-ابوالقاسم جراره

گفتنی است کمیسیون صنایع از کمیسیون‌هایی بود که بیشترین تعداد متقاضی برای عضویت را داشت.

 

در همین حال "موید حسینی صدر" نماینده‎ی مردم خوی در مجلس نهم در گفت‎وگو با پانا با بیان این خبر که از ۳۴ نفر داوطلب، ۲۳ نفر اعضای کمیسیون صنایع برگزیده شدند، از نامزدی رحمانی، فولادگر، سلیمانی و بذرپاش برای ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم خبر داد.

 

از سوی دیگر، محمدمهدی زاهدی با رد تعیین قطعی ترکیب کمیسیون‌ها گفت: ترکیب رسمی کمیسیون‌ها سه‌شنبه مشخص می شود. 

رییس شعبه یازدهم مجلس نهم در گفت‌وگو با ایسنا، افزود: هنوز ترکیب همه کمیسیون‌ها به طور قطع تعیین نشده است گفت: هرچند که ممکن است توافقاتی به صورت غیر رسمی میان افراد برای انتخاب روسا یا اعضا انجام شده باشد اما انتخاب رسمی روز سه شنبه انجام می‌شود.  

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

دیدگاه‌ها

چه کسی بایدرئیس کمیسیون صنعت و فناوري اطلاعات كشور باشد؟
دکتر ک. محامدپور
بخش اقتصاد و کسب و کار حوزه ICT، توجه به منابع مالی و انسانی بخش خصوصي ICT , موضوع صنعت و تولید, فناوری اطلاعات و کاربرد آن در همه امور زندگی, اهمیت ویژه ای در اقتصاد دیجیتالی امروزه دارد که متاسفانه به علت عدم آشنائی وزیر سابق دچار رکود گشته و هنوز هم نقش قابل توجهی در اقتصاد کلان کشور پیدا نکرده است.
براي توسعه و پيشرفت اقتصادی اجتماعی کشور نياز به توسعه متوازن و همه جانبه همه پارامترهاي موثر ICT است. يعني برای مثال, بايد همان اندازه كه به تلفن همراه مي‌پردازیم, به تحقيق و توسعه , توليد و بازار و رونق کسب و کار حوزه ICT نيز ‌پرداخته شود. بايد به مسائل فضای مجازی اينترنت و توسعه زيرساخت‌هاي ICT، زير ساخت‌هاي غير‌فني( حقوق,مقررات,فرهنگ) حوزه ICT كه يكي از مشكلات عمده ما در كشور است توجه شود. يكي از مشکلاتی كه نمي‌توانيم به خوبي از امکانات ICT بهره‌برداري كنيم اين است كه قوانین مورد نیاز در بهره برداری و حفاظت از کاربران و خدمات بستر اینترنت وجود ندارد. هم به لحاظ فرهنگی و هم از جهات ایمنی باید آمادگی لازم برای تهاجمات فرهنگی و امنیتی, حفظ حریم و مالکیت خصوصی, فرهنگ‌سازی کاربرد ICT و امثال آن در فضای الکترونیکی وجود داشته باشد.
حال مجلس به عنوان نهاد قانون گذار و پیش ران اقتصاد کشور چه وظیفه ای دارد؟ ساده ترین جواب به این مسئله وجود کمیسیونی متفکر, کلان نگر, آشنا به اقتصاد و مشکلات صنعت و خصوصا ICT و خاصه رئیس آن است که باید سابقه درخشان کاردانی داشته باشد. علیرغم غلط مشهور که اگر کسی مسئولیتی در نهادی داشته باشد پس او مناسب این کار است, مروری بر عملکرد اقتصادی و تاثیرگذاری این گونه افراد, و اینکه در کلان چقدر این کارکرد موجب رشد اقتصادی حوزه شده است, چه میزان کسب و کار در زمان تصدی رونق یافته, چگونه از تولید و بخش خصوصی حمایت شده است, سهم اقتصاد ICT از تولید ناخالص ملی در زمان تصدی چه میزان شده یا رشد کرده است؟ از پرسش های مهمی است که کاندیدای ریاست این کمیسیون باید جواب دهد.
بسیار روشن است که عملکرد افراد از نگاه و ذهنیت آنان و همچنین سواد آنها نشئت می گیرد و چقدر خوب است سوابق افرادی که بناست هدایتگر جریان قانون گذاری در یک بخش خاص هستند مورد مطالعه و مداقه قرار گیرد.
به نظر می آید این گونه افراد بايد ديدگاهی از نظر عرضي غيربخشی، كلان و ملي داشته باشند. از نظر طولي نگاهی آینده نگر و زیرساختی و معطوف به چندين دوره آينده باشد، هر چند در دوره‌هاي بعد نباشد. بايد در ارائه طرح ها و یا ارزیابی لوایح به نحوی عمل شود که رشد سهم ICT را از GDP كشور در اقتصاد ملي دیده و سهم بخش خصوصي را از اين سهم ICT در اقتصاد كلان كشور لحاظ شود. طبيعتاً براي فعال كردن بخش خصوصي بايد زيرساخت‌هاي لازم و بستر لازم را فراهم نمود.
حصول این اهداف به کسانی نیازمند است که خود نقش مؤثری در اندیشه و تفکر و شیوه اجرائی و مسولیت های محوله تا کنون داشته و اثر وجودی دوره خدمتشان این را تائید کرده باشد. امید است نمایندگان محترم کسانی شایسته و کاردان را فارغ از هیاهوها به ریاست کمیسیون صنایع و مخصوصا مخابرات و فناوری اطلاعات بگمارند که رونق این حوزه را در پی داشته باشد و صرفا به صدارت گذشته اشخاص نگاه نکنند, که خرمهره در بازار مکاره دنیا فراوان است و عاقلانه باید سره از ناسره جدا شود.

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.