کدخبر :284683 پرینت
11 شهریور 1402 - 16:39

افت عرضه گوشی در سال جاری، آیفون را به ثبت یک رکورد تاریخی نزدیک می‌کند

موسسه تحقیقاتی IDC در بیانیه‌ای عنوان کرد با توجه به افت محسوس عرضه گوشی تلفن همراه در سال جاری از سوی شرکت‌ها، پیش‌بینی می‌شود امسال سهم آیفون در بازار تلفن همراه رکورد جدیدی ثبت می‌کند، لذا انتظار می‌رود که حجم عرضه‌ آیفون در سال جاری میلادی به میزان ۱٫۱ درصد رشد کند و برای اولین بار در تاریخ به ۱۹٫۹ درصد برسد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طبق بررسی‌های IDC و کانترپوینت حجم عرضه گوشی‌های موبایل در سال ۲۰۲۳ به پایین‌ترین حد خود در دهه اخیر خواهد رسید.

در این تحقیقات عنوان شد که از یک طرف همه‌گیری کرونا و شرایط نامناسب اقتصادی مصرف‌کنندگان و از طرف دیگر به بلوغ رسیدن گوشی‌های هوشمند و برطرف کردن نیاز کاربران، تأثیر مستقیمی بر بازار موبایل گذاشته و امروزه تعداد زیادی از مردم گوشی‌هایشان را به‌صورت سالانه عوض نمی‌کنند و بطور میانگین هر سه یا ۴ سال این اتفاق رخ می‌دهد.

به گزارش IDC نرخ عرضه گوشی در سال ۲۰۲۳ چهار و هفت دهم درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته و تنها ۱.۵ میلیارد دستگاه به بازار عرضه می‌شود. پیش‌بینی قبلی IDC کاهش ۳.۲ درصدی عرضه گوشی در سال جاری بوده است.

پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که آیفون احتمالاً خلاف جهت بازار حرکت کند و احتمالاً هم‌زمان با کاهش ابعاد بازار، سهمش را افزایش می‌دهد. IDC انتظار دارد که حجم عرضه‌ آیفون در سال ۲۰۲۳ به میزان ۱٫۱ درصد رشد کند و برای اولین بار در تاریخ به ۱۹٫۹ درصد برسد. امسال احتمالا سهم گوشی‌های اندرویدی در بازار موبایل ۶ درصد افت می‌کند.

طبق بررسی‌ها قیمت گوشی‌های اپل و دیگر برندها تا پایان سال افزایش قابل توجهی را تجربه خواهد کرد.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.