کدخبر :284415 پرینت
05 شهریور 1402 - 09:14

شرکت مخابرات در حوزه سرمایه‌گذاری توسعه‌ای کوتاهی نکرده است

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: با وجود کاهش نرخ درآمدی در شرکت مخابرات ایران، این مجموعه به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور هیچ گاه در بحث سرمایه‌گذاری توسعه‌ای کوتاهی نکرده و سال به سال میزان سرمایه‌گذاری آن برای توسعه شبکه ثابت و سیار افزایش یافته است.

متن خبر

به گزارش سیتنا، مهندس مجید سلطانی در این آیین که به صورت همزمان با افتتاح فاز اول طرح نجما در شهرستان کاشان با حضور مدیران مخابراتی و مسئولین شهرستان کاشان برگزار شد؛ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بالاخص شهیدان رجایی و باهنر گفت: طرح های که امروز به همت تلاشگران مخابراتی در مخابرات منطقه اصفهان به بهره برداری می رسد شامل ۱۳۳ پروژه دیتا، ۸۳ پروژه فیبرنوری، ۶۹ پروژه سیستم های انتقال، ۷۹ پروژه شبکه همراه شامل ایجاد سایت جدید، ارتقاء تکنولوژی و …، ۴۱ طرح سیستم های مخابراتی (سوئیچ) و ۳۷ پروژه ساختمان، پاور، تاسیسات و … است.

وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بر موضوع توسعه اقتصادی کشور اظهار کرد: موضوع توسعه اقتصادی بحث بسیار مهمی است که طبق فرمایشات رهبری معظم در حال حاضر دشمن اتاق جنگ خود را به این ورطه کشانده و راهکار برون رفت از آن افزایش تولید و مهار تورم است.

سلطانی افزود: یک شرکت به تنهایی قادر به ایجاد رونق اقتصادی نیست و طبق فرمایشات رهبری یکی از این الزامات تحقق آن، همیاری دستگاه ها با یکدیگر در راستای رونق تولید و رشد اقتصادی است که نفس حضور مسئولین مخابرات در شهرستان ها ایجاد همین همدلی با دستگاه های اجرایی است.

اقتصاد رکن ماندگاری شرکت ها

سلطانی توازن درآمد و هزینه را لازمه ماندگاری بنگاه های اقتصادی دانست و عنوان کرد: ثبات در سیاست ها و تصمیم ها و وجود مدل عقلانی اقتصادی با هدف ایجاد تعادل در درآمد و هزینه ها است که بنگاه های اقتصادی را قادر به ادامه حیات می کند و طبق منویات مقام  معظم رهبری در کنار توجه به کسب و کارهای نوپا بنگاه های بزرگ اقتصادی نباید فراموش شوند.

سلطانی ضمن مقایسه آمار درآمد و هزینه های شرکت مخابرات ایران در ۱۰ سال گذشته بیان کرد: یک بررسی اجمالی نشان خواهد داد که نرخ بازگشت هزینه های ما در شبکه ثابت و سیار در طول سال های گذشته روند بسیار نزولی را طی کرده تا جایی که به مرز ضرر ده بودن نزدیک شده است.

وی ادامه داد: این موضوع نشان دهنده این است که صنعت ارتباطات کشور دچار بی ثباتی است و نیاز به بازنگری دارد و در صورت حل نشدن این موضوع، سرمایه گذاری در این عرصه برای هیچ کسی توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

عدم توقف توسعه در شرکت مخابرات علی رغم شرایط اقتصادی

سلطانی گفت: با وجود کاهش نرخ درآمدی در شرکت مخابرات ایران، این مجموعه به عنوان بزرگترین اپراتور ارتباطی کشور هیچ گاه در بحث سرمایه گذاری توسعه ای کوتاهی نکرده و سال به سال میزان سرمایه گذاری آن برای توسعه شبکه ثابت و سیار افزایش یافته است.

وی اجرای طرح نجما در سراسر کشور را نمونه ای از حرکت جهادی شرکت مخابرات در راستای توسعه زیرساخت های ارتباطی دانست و عنوان کرد: این طرح با دست خالی در لبیک به فرمان دولت مبنی بر ارائه ۲۰ میلیون پورت فیبرنوری در خرداد ۱۴۰۱ کلید خورد و اجرای آن به استان ها نیز ابلاغ شد.

سلطانی ادامه داد: اولین افتتاح نجما در ۲۲ بهمن ۱۴۰۱ در یکی از روستاهای تهران انجام دادیم و در حال حاضر  هر هفته در جای جای کشور عزیزمان روند افتتاحات جریان دارد.

بهره برداری فاز اول طرح نجما در شهرستان کاشان با اعتباری بالغ بر ۱۳۰۰ میلیارد ریال

مدیر مخابرات منطقه اصفهان در این مراسم که شنبه چهارم شهریور ۱۴۰۲ در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کاشان برگزار شد؛ در تشریح طرح های افتتاح شده گفت:  این طرح ها شامل ۲۹ طرح توسعه شبکه انتقال و فیبر نوری خانگی (FTTH)، ۳۸ طرح توسعه شبکه تلفن همراه (سایت BTS)، ۲۴ طرح توسعه شبکه دیتا و ظرفیت سازی پورت پر سرعت و همچنین ۳۸ طرح توسعه ظرفیت سوئیچ مراکز تلفن می باشد.

اسماعیل قربانی اظهار کرد: ایجاد ۱۰ کیلومتر زیر ساخت فیبرنوری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان، توسعه زیرساخت تلفن ثابت و همکاری در آزادسازی محور امیر کبیر کاشان و توسعه ۶۲۸۰ پورت تلفن ثابت و ۲۱۱۶ پورت باند پهن ADSL و دو عدد ONU، توسعه شبکه دیتا و انتقال و ارتقاء uplink شهر کاشان به میزان ۸۵ Gb/s در ۳۳ نقطه، افزایش ظرفیت باطری و اجرای تغذیه نیروی مراکز و سایت ها به میزان ۳K از جمله طرح های بهره برداری شده است.

وی افزود: با تلاش همکاران در راستای خدمت رسانی به مردم عزیز شهرستان کاشان، طرح های توسعه ای دیگری نیز از جمله توسعه شبکه تلفن همراه به میزان ۳۸ سایت، حذف مسیرهای رادیویی و ارتقاء کیفیت شبکه، حذف محدودیت تامین پهنای باند برای شبکه های ثابت و اپراتورهای سیار، حذف محدودیت تامین پهنای باند شبکه های سیار در شهرستان های سن سن و آب شیرین و حذف محدودیت تامین پهنای باند پروژه های USO  در محدوده کاشان اجرایی شده که تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت سرویس های مخابراتی خواهد داشت.

قربانی با اشاره به توسعه زیرساخت های فیبر نوری در شهرستان کاشان بیان کرد: مخابرات با اتصال شهر مشکات به شبکه فیبرنوری به طول ۲۱ کیلومتر، توسعه زیر ساخت فیبر نوری در شهرک امیرالمومنین، مجتمع پزشکان، شهرک بهارستان، شهرک انقلاب، مسکن مهر شهر مشکات و شهرک صنعتی امیر کبیر با ظرفیت سازی ۱۵۵۶ پورت با ۳۶ کیلومتر حفاری و کابل کشی و ایجاد پایداری ارتباطات و افزایش امنیت شبکه با جایگزینی فیبرنوری ارتباطی بخش برزک از هوایی به خاکی به طول ۱۶ کیلومتر گام های بزرگی در راستای ایجاد و توسعه زیرساخت های فیبرنوری در سطح شهرستان برداشته است.

گفتنی است، قاسمعلی سلوکی مدیر مخابرات کاشان نیز در ابتدای این جلسه گزارشی از آخرین وضعیت ارتباطی این شهرستان ارائه کرد.شایان ذکر است، پس از این جلسه مدیر عامل شرکت مخابرات ایران به همراه حضار با حضور در مجتمع مسکونی پزشکان علاوه بر افتتاح سرویس فیبرنوری ارائه شده به این مجتمع، سرعت دانلود و آپلود این سرویس را نیز تست کردند.

لازم به ذکر است، محمدرضا بیدخام مدیر کل ارتباطات و امور بین الملل شرکت مخابرات ایران،مهندس صادقی آرانی  مشاور  امور استانهای مدیرعامل و مجری طرح نجما مخابرات ایران ،جواد نائینی کفیل نماینده حوزه انتخابیه کاشان و آران و بیدگل، محمد شریف زارع فرماندار کاشان و جمعی از مدیران  مخابراتی و محلی از جمله حاضرین در این آیین بودند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.