کدخبر :283421 پرینت
10 مرداد 1402 - 12:26

توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری در پارک فاوا

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، گفت: پارک فاوا اولین سازمانی است که هم ملی و هم بین المللی است و کار آن توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری است.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، مراسم چهارمین سالگرد پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) امروز سه شنبه دهم مردادماه در محل این پارک برگزار شد.

محمدجعفر صدیق، رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، در این مراسم اظهار کرد: پارک فاوا اولین سازمانی است که هم ملی و هم بین المللی است و کار آن توسعه اقتصادی و تلفیق تکنولوژی شرکت‌ها با هدف افزایش توان رقابت پذیری است.

وی، ادامه داد: پارک های فناوری اطلاعات و ارتباطات تلفیقی از سازمان های پژوهشی هستند که در آن به جای محققین مستخدم دولت، محققین شاغل در بخش خصوصی به انجام تحقیقات مشغول هستند و در چند سال اخیر رشد زیادی نیز داشته است.

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، تاکید کرد: حوالی دولت دوم در سال ۸۲ تا ۸۵ ایده شکل گیری پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات شکل گرفت و با شرکت ایرلندی قرارداد طراحی منعقد شد و خرید زمین پارک فاوا آغاز شد.

وی ادامه داد: در سال ۹۸، راه اندازی عملیاتی پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات صورت گرفت و سامانه بودجه ریزی مبتنی بر عملکرد مستقر شد در سال ۹۹ نیز توسعه شبکه تاد و عمرانی در دستورکار قرار گرفت، همچنین در سال ۱۴۰۰ تکمیل بازسازی، توسعه آزمایشگاهی، تحقیق حمایت های پارک و ... صورت گرفت و در نهایت در سال ۱۴۰۱ ابعاد مکانی و آموزش های مهارتی توسعه یافت.

صدیق، خاطرنشان کرد: سیستم تشکیل بسته آب زراعی و واگذاری حق بهره برداری (مولدسازی دارایی پارک) از مهم ترین اقدامات پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی در پایان اشاره کرد: ایجاد شبکه گلخانه های کوچک مقیاس، ایجاد مراکز کانتینری، شبکه هوشمند برق از پروژه های مهم پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات می باشد.

پارک فاوا، مرکزی برای جذب نخبگان و هویت بخشیدن به شرکت های دانش بنیان و خلاق است

[node:title]

به گزارش خبرنگار سیتنا، در ادامه این مراسم سیف اله اسدالهی، معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار البرز، اظهار کرد: پایه اقتصاد بر مبنای منابع است و سال‌ها در همین جهت از آن بهره برداری شده است، با توجه به شرایط تحریم ها علیه ایران، فرار نخبگان و مغزها را شاهد هستیم و پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات، مرکزی برای جذب نخبگان و هویت بخشیدن به شرکت های دانش بنیان و خلاق است.

وی، تاکید کرد: تولید ثروت با تبدیل منابع خدادادی به مواد اولیه و در نهایت از خام فروشی جلوگیری خواهد شد‌ و سرعت در پروسه تولید با اتکا به دانش، خلاقیت و نوآوری است‌.

معاون هماهنگی های اقتصادی استاندار البرز، تاکید کرد: هویت بخشیدن به نخبگان و دانشگاهیان به تبدیل ظرفیت و تولید منجر خواهد شد، همچنین ورود به بازار، کار ساده ای نیست و لازم است که شرکت ها را بدون ضایع کردن حقوق معنوی آنها وارد بازار کنیم تا شرکت های دولتی با مدل های متفاوت جذب شوند و از خروج دانش نخبگان جلوگیری شود‌ تا شاهد رشد و شکوفایی نخبگان و شرکت ها باشیم.

یک سوم مخاطبان سایت پارک فاوا، مخاطبان خارجی هستند

[node:title]

در ادامه این مراسم، عباس قنبری، مشاور ارتباطات ریاست پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات از راه اندازی سایت پارک خبر داد و گفت: سایت به چهار زبان زنده دنیا که شامل فارسی، عربی، انگلیسی و پشتو مجهز است.

وی، ادامه داد: یک سوم مخاطبان این سایت مخاطبان خارجی تشکیل داده اند‌.

انتهای پیام

برای مشاهده گزارش تصویری این مراسم اینجا کلیک کنید.

خبرنگار: فرزانه احمدی منش
عکاس: حسین شهلایی

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.