کدخبر :283232 پرینت
05 مرداد 1402 - 11:48

تقلید جنجالی آیفون از شیائومی: اولین گوشی جهانی با لنز ترکیبی

یک افشاگر حوزه تکنولوژی فاش کرد که اپل برای تولید اولین «گوشی جهانی با لنز ترکیبی» قصد دارد به تقلید از گوشی‌های کمپانی شیائومی آیفون ۱۵ را با لنز ترکیبی پلاستیک و شیشه طراحی و روانه بازار کند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، ادعای حساب کاربری RGcloudS در توییتر، مبنی بر استفاده اپل از لنز ترکیبی شیشه و پلاستیک با گشودگی دیافراگم f/1.7 در گوشی‌های سری آیفون ۱۵ خبرساز شد.

در صورت حقیقی بودن این خبر، آیفون ۱۵ اولین «گوشی جهانی» با لنز ترکیبی خواهد بود. چراکه شرکت‌هایی نظیر شیائومی اگرچه پیش از این، چنین لنزی در گوشی‌هایشان استفاده کرده‌اند اما آن دستگاه‌ها صرفا در چین فروخته می‌شوند.

طبق اطلاعات دریافتی از این افشاگر حوزه تکنولوژی، لنز ترکیبی اپل یک المان شیشه‌ای و ۶ المان پلاستیکی دارد. این در حالیست که دوربین عریض آیفون ۱۴ از لنزی با هفت المان پلاستیکی بهره می‌برد.

طبق این خبر قرار است دوربین اصلی آیفون ۱۵ به لنزی با گشودگی دیافراگم f/1.7 مجهز شود که کمی بزرگ‌تر از دیافراگم آیفون ۱۴ پرو است و نور بیشتری به سمت حسگر می‌فرستد.

در آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس که قرار است از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شود، هرچه نور جذب‌شده افزایش یابد، کیفیت نهایی و جزئیات تصویر بیشتر می‌شود، خصوصا در محیط‌هایی که شرایط نوری ایدئالی ندارند. جذب نور بیشتر باعث بالا رفتن سرعت شاتر و ایجاد عمق و میدان بهتر نیز می‌شود.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.