کدخبر :283112 پرینت
02 مرداد 1402 - 07:49

مقدمات اجرای پروژه فیبرنوری در نورآباد دلفان فراهم شد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، اعلام کرد: مقدمات اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان از طریق اپراتور آسیاتک فراهم شد.

متن خبر

به گزارش سرویس وبگردی سیتنا، مجتبی صارمی در ویراستی خود آورده است:

طی مذاکراتی که در محل فرمانداری شهرستان دلفان صورت گرفت، مقدمات اجرای پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب و کارها در شهر نورآباد مرکز شهرستان دلفان از طریق اپراتور آسیاتک فراهم گردید.

[node:title]

گفتنی است؛ مجتبی صارمی پیشتر در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان لرستان، گفته بود: در خصوص توسعه همگون شبکه ثابت و سیار و نیز ارتقاء سرعت دسترسی مشترکین به سرعت‌های بالاتر، از آنجایی که شبکه مسی فعلی امکان برقراری این گونه سرویس‌ها را نمی‌دهد، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در راستای پیگیری مصوبات شورای عالی فضای مجازی، اقدام به تعریف پروژه ملی فیبرنوری درب منازل و کسب‌و‌کارها را کرده است و طبق برنامه باید تا پایان سال 1403، حداقل 80 درصد مشترکین خانگی دارای سرعت 25 مگابیت بر ثانیه باشند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان لرستان، ادامه داد: در استان لرستان بنا به ابلاغ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مرکز استان به اپراتور ایرانسل و کلیه شهرهای استان به اپراتور آسیاتک جهت توسعه شبکه دسترسی بر بستر فیبرنوری، ابلاغ شده است و پیرو جلسات متعدد با فرمانداران و شهرداران، مجوز حفاری در شهرهای دورود، ازنا، الیگودرز، پلدختر و الشتر اخذ گردیده است و عملیات اجرایی شهر دورود آغاز و تاکنون در حدود 42 کیلومتر رینگ فیبر و 310 عدد باکس‌های مخابراتی دیواری نصب شده است.

صارمی تاکید کرد: از ابتدای تیر ماه سال جاری عملیات اجرایی در شهر پلدختر نیز آغاز شده است و طبق برنامه ها قرار است در حدود 20 کیلومتر رینگ فیبرنوری در این شهر ایجاد شود.
وی، خاطرنشان کرد: افزایش سرعت سرویس اینترنت، دسترسی به پهنای باند بالاترو با کیفیت ، امکان ارائه سرویس‌های متنوع بر بستر شبکه و نیز ایجاد زیرساخت انتقال برای نسل پنجم سایت های اپراتور همراه، بخشی از مزایای دسترسی بر روی شبکه فیبرنوری است.(خبر)

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.