کدخبر :282808 پرینت
25 تیر 1402 - 07:50

معاون اداره کل ارتباطات استان مرکزى به سیتنا خبر داد: بهره‌مندی بیش از 24 هزار نفر در روستاهای استان مرکزی از خدمات فیبرنوری

معاون اداره کل ارتباطات و فناورى اطلاعات استان مرکزى، گفت: در فاز نخست پروژه فیبرنوری بالغ بر 200 کیلومتر فیبرنوری روستایی در استان کشیده شده و با تحقق 100 درصدی این فاز، تعداد بالغ بر 24 هزار نفر در روستاهای استان از خدمات ایجاد شده بهره مند شده‌اند. همچنین فاز دوم این پروژه شامل 472 کیلومتر فیبرکشی هم اکنون درحال انجام می‌باشد که از این مقدار 90 کیلومتر آن تا پایان سال 1402 به انجام خواهد رسید.

متن خبر

سید على علوى زاده در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت توسعه ارتباطات در استان مرکزی گفت: در راستای تحقق برنامه ها و سیاست های کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان مرکزی همگام با سایر مناطق کشور، مجموعه اقدامات ارزنده و قابل توجهی را به انجام رسانده و گام‌های بلندی را در بهره مند سازی و توسعه زیرساخت های ارتباطی مناطق روستایی محروم و فاقد دسترسی به ارتباطات پایدار از یکسو و توسعه، ارتقاء و افزایش کیفیت ارتباطات در مناطق بهره مند شهری و روستایی ازسوی دیگر برداشته است، البته بخشی هایی از این عملیات گسترده همچنان در حال انجام و در دست اقدام می باشد.

طرح توسعه فیبرنوری روستایی

وی پیرامون توسعه و پیشبرد پروژه فیبرنوری در استان مرکزی گفت: در فاز نخست این پروژه 200 کیلومتر فیبرنوری روستایی کشیده شده و با تحقق 100 درصدی این فاز، تعداد بالغ بر 24 هزار نفر در روستاهای استان از خدمات ایجاد شده بهره مند گردیده اند.

وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه شامل 472 کیلومتر فیبرکشی هم اکنون درحال انجام می باشد که از این مقدار 90 کیلومتر آن تا پایان سال 1402 به انجام خواهد رسید. (با انجام کامل این فاز تعداد بالغ بر 89 هزار نفراز خدمات مربوطه بهره مند خواهند شد).

پروژه های FTTH اراک و ساوه

وی پیرامون پروژه فیبرنوری در شهرهای استان مرکزی گفت: این پروژه مختص شهرهای اراک و ساوه می باشد، به این شرح که در شهر ساوه (توسط اپراتور شاتل) اجرا شده و بالغ بر 30 کیلومتر و 15 هزار پورت آماده واگذاری می باشد. در شهر اراک نیزابلاغیه سازمان تنظیم به اپراتور مبنا صورت گرفته که جهت اجرا نیازمند هماهنگی و همکاری شهرداری می باشد که در حال رفع مشکلات موجود در این زمینه با شهرداری  اراک هستیم.

پروژه های FTTH  شرکت مخابرات منطقه مرکزی

وی گفت: عملیات اجرای این پروژه ها به مجری گری شرکت مخابرات منطقه مرکزی، در 15 شهر استان آغاز شده و تا کنون بالغ بر 65 هزار پورت با هومپس 300 متر توسط اپراتور در این 15 شهر آماده واگذاری می‌باشد.

اتصال مناطق روستایی به شبکه ملی اطلاعات

علوى زاده در خصوص توسعه ارتباطات روستانی در استان مرکزی هم گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تعداد 127 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده و از اینترنت پرسرعت بهره مند گردیده اند.( 109 ارتقا سایت موجود - 18 ایجاد سایت جدید)

وی گفت: حسب برنامه ریزی انجام شده، مقرر گردیده با اتصال 54 روستا تا پایان شش ماه نخست سال 1402، تعداد 12312 نفر و تا پایان شش ماهه دوم سال 17149  نفر (89 روستا) به آمار روستائیان بهره مند از شبکه ملی اطلاعات افزوده شود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.