کدخبر :282245 پرینت
10 تیر 1402 - 13:53

ارزش بازار اپل از سه تریلیون دلار عبور کرد

آمار رفینیتیو نشان داد که ارزش سهام اپل، ۲.۳ درصد افزایش یافت و به ۱۹۳.۹۷ دلار رسید و ارزش بازار این شرکت را به ۳.۰۵ تریلیون دلار رساند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کمپانی اپل در ابتدای سال ۲۰۲۲ با لمس رقم ۱۹۰.۷۳ دلار ارزش در هر سهم، برای لحظاتی ارزش بازار ۳ تریلیون دلاری را تجربه کرده بود. اما روز گذشته با زدن رکوردی جدید، جایگاه خود را تثبیت کرد.

تنها چهار شرکت دیگر در جهان هستند که ارزش سهام تریلیون دلاری دارند. مایکروسافت با ارزش بازار ۲.۵ تریلیون دلار پشت سر اپل قرار گرفته و پس از آن کمپانی آلفابت، آمازون و انویدیا دیگر شرکت‌های تریلیون دلاری آمریکایی هستند.

باتوجه به اینکه کمپانی اپل وارد دوره‌ جدیدی از تاریخ خود شده و به تازگی نیز از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود یعنی ویژن پرو رونمایی کرده‌، انتظار تحلیلگران ادامه روند افزایشی ارزش سهام آن‌ها در بازار است.

مدیرعامل اپل کلاهبردار است؛ ۷۴ میلیارد دلار ضرر در یک روز

به گفته یکی از تحلیلگران بازار به نام «دن ایوز»، ارزش بازار این شرکت در سال ۲۰۲۵ به ۴ تریلیون دلار می‌رسد.

به گفته ایوز، ۲۵ درصد از کاربران آیفون‌ها در ۴ سال گذشته گوشی خود را ارتقا نداده‌اند که این موضوع می‌تواند باعث ارتقای گوشی آن‌ها به سری آیفون ۱۵ شود.

تیم کوک، مدیرعامل اپل، در ماه می، به بالاترین میزان دستگاه‌های فعال اپل و فروش بسیار بالای آیفون اشاره کرد. درحالی که فروش مک‌ها و آیپدها نسبت به سال گذشته میلادی کاهش پیدا کرده بود. هرچند اپل از مک‌بوک ایر ۱۵ اینچی و چندین مک جدید دیگر مانند مک پرو ۲۰۲۳ به تازگی رونمایی کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.