کدخبر :281888 پرینت
02 تیر 1402 - 09:41

یک مدیر استانی فاوا در گفت‌وگو با سیتنا؛ ضرورت الزام همکاری شهرداری‌ها با پیمانکاران پروژه فیبرنوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس، گفت: شبکه فیبرنوری استان فارس توسط اپراتورهای آسیاتک و ایرانسل در حال اجرا است و ما برای تسریع روند این پروژه نیازمند الزام شهرداری‌ها برای همکاری همه جانبه با پیمانکار پروژه هستیم.

متن خبر

حمید سلیمان پور در گفت‌وگو با خبرنگار سیتنا پیرامون آخرین وضعیت پروژه فیبرنوری در استان فارس، اظهار کرد: شهر کازرون با 80 درصد پیشرفت (40 کیلومتر حفاری) و ویژگی حفاری بکارگیری جدیدترین فناوری با کمترین میزان تخریب آسفالت (عرض یک سانتی متر و عمق 25 سانتی متری) و در نتیجه حفظ زیبایی مبلمان شهری و عدم مزاحمت برای مردم و کسبه، تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته است.

وی ادامه داد: شهرهای جهرم، آباده، فسا، لارستان، سروستان، کوار و مرودشت نیز در مرحله انعقاد قرارداد هستند و در دستور کار برنامه سال 1402 خواهند بود و لذا پس از تکمیل پروژه در این شهرها محدودیتی برای بهره مندی خانوارها از خدمات شبکه فیبر نوری و اینترنت پرسرعت همراه وجود نخواهد داشت.

وی، ادامه داد: شبکه فیبرنوری توسط اپراتورهای آسیاتک و ایرانسل در حال اجرا است و ما برای تسریع روند این پروژه نیازمند الزام شهرداری ها برای همکاری همه جانبه با پیمانکار پروژه هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان فارس پیرامون میزان پیشرفت پروژه USO هم گفت: احداث و ارتقای 160 سایت تلفن همراه شامل احداث 76 سایت جدید و ارتقای 84 سایت موجود از اقدامات انجام شده اداره کل استان فارس در خصوص پروژه USO است و 289 روستای بالای 20 خانوار نیز در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند که هزینه انجام شده برای این پروژه در این استان 488 میلیارد تومان از محل طرح خدمات عمومی اجباری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

سلیمان پور، اشاره کرد: تاکنون 2011 روستای بالای 20 خانوار استان فارس معادل 86 درصد به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و تعداد روستاهای باقیمانده بالای 20 خانوار جهت اتصال به شبکه ملی اطلاعات 327 روستا معادل 14 درصد است و زمان در نظرگرفته شده برای اتصال روستاهای باقیمانده تا پایان سال 1402 خواهد بود.

انتهای پیام

گفت‌وگو از فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.