کدخبر :280425 پرینت
23 اردیبهشت 1402 - 11:01

رونمایی از پلتفرم مجازی قانون جهش تولید دانش بنیان

پلتفرم مجازی قانون جهش تولید دانش بنیان با حضور رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان مجلس و رئیس پارک فناوری پردیس در غرفه مرکز نوآوری قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد؛ این پلتفرم دارای تالار گفت‌و‌گویی است که مخاطبان و ذی‌نفعان می‌توانند در مورد چگونگی استفاده از مفاد قانون برای پیشبرد بهتر کارهایشان در زیست بوم فناوری بحث و گفت‌وگو کنند.

متن خبر

به گزارش سیتنا، پلتفرم مجازی قانون جهش تولید دانش بنیان جمعه، ۲۲ اردیبهشت ماه با حضور سیدمحسن دهنوی رئیس فراکسیون اقتصاد دانش بنیان و عضو هیات رئیسه مجلس، مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس و بابک حمیدیا رئیس مرکز نوآوری قوه مقننه در غرفه مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس رونمایی شد.

سیدمحسن دهنوی در توضیح این پلتفرم گفت: این پلتفرم دارای تالار گفت و گویی است که مخاطبان و ذی نفعان می توانند در مورد چگونگی استفاده از مفاد قانون برای پیشبرد بهتر کارهایشان در زیست بوم فناوری بحث و گفت وگو کنند و همچنین حاوی نمودارهای خط زمان بندی است که شناسنامه قانون و وضعیت اجرای آن را نشان می دهد. همچنین چکیده و خلاصه ای از قانون و آیین نامه ها با توجه به مخاطب های مختلف در پلتفرم قرار داده شده که امیدواریم به عنوان نخستین تجربه به موفقیت برسد؛ کارکنان مرکز نوآوری حداکثر توان خود را به کار گرفتند تا با استفاده از ابزارهای روز و نظر کارشناسان و نوآوران پلتفرمی به روز و ابزار ارتباط دوطرفه طراحی کنند و این تجربه به عنوان نخستین بار در نظام قانونگذاری کشور طراحی و پیاده می شود و امیدواریم این مهم را بتوان به سایر قوانین تعمیم داد و درگاهی برای قوانین مهم به منظور آشنایی مخاطبان و ارتباط دوسویه طراحی کرد تا در جریان نواقص قوانین قرار بگیریم. امروز در آغاز مسیر قرار داریم و امیدواریم تجربه خوبی برای مجلس و کشور باشد.

رئیس پارک فناوری پردیس: طراحی پلتفرم قانون جهش تولید دانش بنیان اقدام جدیدی در نظام قانون گذاری است

مهدی صفاری نیا رئیس پارک فناوری پردیس با حضور در غرفه مرکز نوآوری و خانه خلاق قوه مقننه در نمایشگاه اینوتکس به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

صفاری نیا در گفت وگویی گفت: حضور مرکز نوآوری قوه مقننه در دوازدهمین نمایشگاه اینوتکس بیانگر برقراری ارتباط مناسب آن با جامعه و مردم است.

صفاری نیا تصریح کرد: رویدادهای نیازمحور از جنس قانون گذاری از اقدامات مثبتی است که ارتباط مرکز نوآوری قوه مقننه را با بدنه جامعه افزایش می دهد، زیرا باید دانست که به عنوان مثال در زیست بوم دانش بنیان، شرکت ها و افرادی که کار می‌کنند، به چه مسائلی برخورد می کنند که در رابطه با آن نیاز به تصویب قانون دیده می شود و این بخشی از کار مرکز است.

وی افزود: البته ممکن است در این رابطه قوانین زیادی داشته باشیم، اما باید بررسی کرد که با تغییراتی که در زیست بوم صورت گرفته، آیا آن قوانین کارایی لازم را دارد یا خیر و نیز پیشرفت های صورت گرفته در زیست بوم می تواند به اصلاح آن قوانین منجر شود و تاثیرگذار باشد یا خیر؟

رئیس پارک فناوری پردیس ادامه داد: طراحی و رونمایی پلتفرم قانون جهش تولید دانش بنیان اقدام نو و جدیدی است و سراغ نداریم که چنین کاری تاکنون در نظام قانون گذاری اتفاق افتاده باشد.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.