کدخبر :280251 پرینت
19 اردیبهشت 1402 - 10:32

مدیرعامل شرکت ملی پست: سرانه پستی ایران در مقایسه با کشورهای توسعه یافته، یک به ۶۰ است

مدیرعامل شرکت ملی پست، گفت: سرانه پستی کشور ما در مقایسه با بقیه کشورها پایین‌تر است و اگر سرانه پستی ایران با کشورهای توسعه یافته را مقایسه کنیم به عدد یک در برابر ۶۰ می‌رسیم، لذا در شرکت ملی پست یک حرکت جهادی را آغاز کرده ایم که سال به سال این سرانه را افزایش دهیم.

متن خبر

به گزارش خبرنگار سیتنا، شرکت ملی پست در راستای ارتقای جایگاه پست و نمایش فناوری‌های نوین در این صنعت، نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته را از تاریخ هشتم لغایت یازدهم خردادماه ۱۴۰۲ در محل مصلای بزرگ تهران برگزار می کند.

در همین راستا نشست خبری نخستین همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته، امروز ۱۹ ام اردیبهشت ماه ۱۴۰۲ با حضور محمود لیایی، معاون وزیر ارتباطات، رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست و تنی چند از اصحاب رسانه برگزار شد.

محمود لیایی، در این نشست اظهار کرد: سرانه پستی کشور ما در مقایسه با بقیه کشورها پایین تر است و در شرکت ملی پست یک حرکت جهادی را آغاز کرده ایم که سال به سال این سرانه را افزایش دهیم.

وی، افزود: اگر سرانه پستی ایران با سایر کشورهای توسعه یافته را مقایسه کنیم به عدد یک در برابر ۶۰ می رسیم.

لیایی، تاکید کرد: در ترافیک پستی کشور به عدد ۱۰ می‌رسیم و به صورت متوسط هر ایرانی ۱۰ مرسوله را از شبکه پستی کشور درخواست می‌کند تا در اختیار وی قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت ملی پست، اشاره کرد: بلوغ مردم در استفاده از شبکه لجستیک، شرکت پست را به جایگاه خوبی می رساند، اما فاصله زیادی با کشورهای توسعه یافته داریم.

[node:title]

وی، خاطرنشان کرد: حرکتی تحت عنوان «جهاد تبیین پستی» آغاز شده تا مردم ضمن آشنایی با سرویس‌های پستی بتوانند از این دستاوردها استفاده کنند و ما نیز بتوانیم خود را در معرض قضاوت مردم و شرکت‌های دیگر قرار بدهیم تا بتوانیم خلاهایی که ممکن است وجود داشته باشد را برطرف کنیم.

وی تاکید کرد: در عرصه پست بازیگران متعددی داریم و این رویداد سبب هم‌افزایی این زیست‌بوم می‌شوند.

معاون وزیر ارتباطات تصریح کرد: با احصای نیازهای اجزای اکوسیستم پست در نظر داریم که بتوانیم شرکت‌ها را رتبه‌بندی کنیم. شاید در نخستین نمایشگاه نتوانیم به تمام اهدافی که از برگزاری این نمایشگاه داریم دست پیدا کنیم، اما هدف‌گذاری ما این است که این مسیر را هموار کنیم. در سال‌های آینده شاهد برگزاری باشکوه‌تر این نمایشگاه خواهیم بود.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی پست افزود: با توجه به توصیه‌های وزیر ارتباطات، از عنوان بین‌المللی برای نام‌گذاری این نمایشگاه استفاده نکردیم، اما در عین حال از دبیرکل اتحادیه جهانی پست دعوت کردیم برای این همایش حضور داشته باشد که تا کنون اعلام حضور نکردند. در کنار این برای تمام اپراتورهای جهانی پست نیز دعوت‌نامه ارسال کردیم تا به صورت رایگان در این همایش حضور پیدا کنند. امیدواری بتوانیم از حضور آن‌ها در این نمایشگاه برای انتقال تجربه استفاده کنیم.

[node:title]

لیائی افزود: در کنار اینکه نمایشگاه تخصصی است نیم‌نگاهی نیز به استقبال عموم مردم شده و قرار است از مدارس، دانشگاه‌ها و صنایع مختلف دعوت کنیم تا در این همایش حضور یابند. هدف اصلی ما این است که بلوغ مردم در حوزه پستی کشور افزایش پیدا کند و از نزدیک با صنعت پست آشنا شوند.

مدیرعامل شرکت ملی پست خاطرنشان کرد: در اساس‌نامه ما شرکت ملی پست پیشران تجارت الکترونیک است. در صدد هستیم تا نقشی که شرکت ملی پست می‌تواند در تجارت الکترونیک ایفا کند را به صورت ملموس در نمایشگاه عرضه کنیم تا مردم و اجزای زیست‌بوم پست با آن آشنا شوند.

«محمدرضا قادری» عضو هیات مدیره شرکت ملی پست و دبیر علمی همایش و نمایشگاه صنعت پست، تجارت الکترونیک، لجستیک هوشمند و صنایع وابسته نیز، گفت: با توجه به اینکه در بخش‌های مختلف از شرکت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کنیم تا الان حدود ۴۰ شرکت نوآور که در مرکز نوآوری پست فعالیت می‌کنند. برای حضور در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده‌اند و تعداد از این بیشتر خواهد شد.

وی با بیان این‌که ۱۰ شرکت دانش‌بنیان نیز به صورت مجزا برای حضور در این رویداد ثبت‌نام کرده‌اند، تصریح کرد: از سال گذشته کارگروهی برای ارسال و بررسی طرح‌ها تشکیل دادیم. عمده حمایت شرکت ملی پست از این شرکت‌ها انعقاد قرارداد و معرفی به نهادهای مختلف برای دریافت تسهیلات و حمایت‌های مالی است.

[node:title]

انتهای پیام

خبرنگار: فرزانه احمدی منش

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.