کدخبر :275599 پرینت
04 دی 1401 - 15:52

تعلل ۱۰ ماهه دولت در تعیین رتبه‌ معلمان

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: 10 ماه از زمان تصویب قانون رتبه‌بندی معلمان گذشته و این فرصت زمان مناسبی برای تعیین رتبه معلمان بوده ولی این مهم هنوز توسط آموزش و پرورش انجام نشده که نوعی تعلل در اجرای قانون به شمار می‌‎آید.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمدرضا احمدی در گفت‌وگو با خانه ملت با انتقاد از تعلل دولت در اجرای کامل و دقیق رتبه بندی معلمان، اظهار کرد: با گذشت ۱۰ ماه از زمان تصویب قانون مجلس برای تعیین رتبه معلمان، هنوز فرآیند رتبه‌بندی معلمان به طور کامل انجام نشده است.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس تصریح کرد: انتظار داریم تا پیش از پایان سال رتبه تمامی معلمان با انجام ممیزی دقیق و صحیح تعیین و ابلاغ شود تا قانون مناسبی که در مجلس به تصویب رسید به کام معلمان شیرین شود.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مواردی که مورد نقد جدی در اجرای قانون رتبه بندی معلمان قرار دارد، مسئله بلاتکلیفی معلمان طرح مهرآفرین بود که با اصرار و مصوبه مجلس در قانون ترمیم حقوق به زمره نظام رتبه بندی پیوستند اما در اجرا نیز شاهد برخی تفاسیر اشتباه از اجرای قانون در قبال آن‌ها هستیم.

احمدی یادآور شد: متأسفانه تاریخ اعمال رتبه‌‎بندی برای معلمان مهرآفرین که حاصل برداشت اشتباه دولت بوده، یک سال دیرتر قید شده و این موضوع نیز مورد اعتراض کمیسیون آموزش مجلس قرار گرفت که انتظار داریم این برداشت اشتباه از قانون نیز در اسرع وقت اصلاح شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس تصریح کرد: مجلس بر قانون مصوب خود نظارت جدی خواهد داشت و تا زمانی که این قانون به نفع معلمان اجرایی نشود، تذکرها و استفاده از ابزارهای نظارتی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.