کدخبر :274487 پرینت
30 آبان 1401 - 13:21

برگزاری نشست آشنایی با تامین مالی زنجیره‌ای برای فعالان اقتصادی در اتاق تهران

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران، گفت: با توجه به برنامه جدی بانک مرکزی برای توسعه استفاده از روش‌های تامین مالی زنجیره‌ای، اتاق تهران در نظر دارد زمینه آشنایی هر چه بیشتر اعضای اتاق نسبت به این ابزارها را فراهم کند و در همین راستا نشست آشنایی با تامین مالی زنجیره ای با حضور مدیر اداره تامین مالی زنجیره‌ تولید بانک مرکزی در تاریخ 15 آذرماه سال جاری از ساعات 13 الی 15 در اتاق تهران برگزار می‌شود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، کمیسیون بازارپول و سرمایه اتاق تهران،، نشست آشنایی با تامین مالی زنجیره ای را با حضور حمید آذرمند، مدیر اداره تامین مالی زنجیره‌ تولید بانک مرکزی برای مخاطبانی چون صنایع کوچک و متوسط، صنایع بزرگ تولیدی و عرضه کنندگان محصولات خام و پایه در بورس کالا برگزار می‌کند.

فریال مستوفی، رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با اعلام این خبر گفت: با توجه به برنامه جدی بانک مرکزی برای توسعه استفاده از روش‌های تامین مالی زنجیره‌ای، اتاق تهران در نظر دارد زمینه آشنایی هر چه بیشتر اعضای اتاق نسبت به این ابزارها را فراهم کند.

وی، افزود: همانطور که در سال گذشته و بلافاصله پس از ابلاغ دستورالعمل بانک مرکزی، این موضوع مهم در جلسه کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران به شور و اعلام نظر گذاشته شد، در تلاش هستیم، چگونگی بهره‌گیری از این ابزارها برای تامین مالی را برای فعالان اقتصادی تبیین کنیم.

مستوفی با بیان اینکه«افزایش شفافیت و اثربخشی منابع بانکی و امکان انتقال اعتبار بین حلقه‌های مختلف زنجیره‌های تولید از مزایای این روش تامین مالی است» ادامه داد: تامین مالی زنجیره‌ای یا supply chain finance به معنی تامین‌مالی پیوسته شرکت‌های موجود در یک زنجیره تولید و در ادامه یکدیگر از طریق ابزارهای موجود است. در عین حال، اوراق گام، برات الکترونیک، اعتبارات اسنادی داخلی و ... از روش‌های مورد تایید بانک مرکزی در دستورالعمل تامین مالی زنجیره ای به شمار می‌آیند.

رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران افزود: صنایع کوچک و متوسط، صنایع بزرگ تولیدی و عرضه کنندگان محصولات خام و پایه در بورس کالا از مخاطبان این دوره و نشست هستند.

دوره آشنایی با تامین مالی زنجیره‌ای در روز سه شنبه، 15 آذرماه سال جاری از ساعات 13 الی 15 در اتاق تهران برگزار می‌شود و حمید آذرمند، مدیر اداره تامین مالی زنجیره‌ تولید بانک مرکزی به تشریح چگونگی استفاده از این روش برای تامین مالی خواهد پرداخت.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.