کدخبر :267583 پرینت
15 فروردین 1401 - 09:06

معرفی برنامه Google Podcast Creator YouTube در آینده نزدیک

به نظر می‌رسد یوتیوب برنامه‌های بزرگی برای سازندگان پادکست دارد و تنها به ویدیو محدود نخواهد شد و در همین راستا این شرکت به وب سایت و برنامه تلفن همراه خود برای بخش ویژه، پادکست اضافه خواهد کرد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، یوتیوب بزرگترین سرویس اشتراک گذاری ویدیو در جهان است که روزانه میلیون ها کاربر از آن استفاده می کنند. اما به نظر می رسد این پلتفرم محبوب تنها به ویدیو محدود نخواهد شد و طبق اخبار منتشر شده، اپلیکیشن گوگل برای سازندگان پادکست یوتیوب به زودی معرفی خواهد شد.

این اطلاعات که در اصل به Padnews ارسال شده است، حاوی اطلاعاتی درباره برنامه‌های آینده YouTube برای میزبانی محتوای پادکست است. این اطلاعات شامل تصاویری شبیه به بخش پادکست ویژه است. این تصاویر دارای طرح بندی قابل تشخیصی در یوتیوب هستند که با تصاویر کوچک، مهرهای زمانی و لیست های پخش مختلف تکمیل می شود.

با توجه به این اطلاعات مهم، یوتیوب به دنبال ادغام فیدهای RSS پادکست در این فضای ویژه است. احتمالاً این بدان معناست که کاربران می توانند فیدهای RSS موجود خود را به صفحات اصلی YouTube اضافه کنند.

در حال حاضر مشخص نیست که پادکست یوتیوب چه زمانی در این سایت منتشر می شود، اما یک اسلاید دیگر نشان می دهد که تبلیغات صوتی فروخته شده توسط یک شریک در سال 2022 منتشر می شود. این ممکن است به این معنی باشد که این پلت فرم بزرگ پادکست قبل از پایان سال وارد می شود.

این تبلیغات توسط گوگل و شرکت‌های وابسته به آن ارائه می‌شوند، بنابراین تفاوتی با مدل تبلیغات YouTube موجود ندارد. بنابراین، پادکست های میزبانی شده در یوتیوب با تبلیغات شخصی سازی شده و پیشوند یا بخش بندی شده در نظر گرفته می شوند. ما در حال حاضر نمی دانیم که آیا اشتراک YouTube Premium این تبلیغات را به عنوان محتوای ویدیویی برای کاربران حذف می کند یا خیر، اما می توان فرض کرد که اینطور است.

یوتیوب و پادکست ها؛ یکی از رویاهای دیرینه مصرف کنندگان در حال تحقق است؟!

در حالی که بسیاری از سازندگان محتوا در حال حاضر پادکست ها را به عنوان ویدیو در YouTube آپلود می کنند، این سایت در واقع بخش پادکست اختصاصی ندارد. اگر قرار باشد این برنامه ها محقق شود، یوتیوب در رقابت مستقیم با پلتفرم های میزبانی پادکست محبوب مانند Spotify، Apple Podcasts و SoundCloud خواهد بود.

بنابراین، استراتژی یوتیوب باید بر این تمرکز کند که چگونه می تواند سازندگان پادکست را به میزبانی در پلتفرم خود تشویق کند. آیا این می تواند به صورت تقسیم درآمد مستقیم باشد؟ حتی ممکن است گوگل تجزیه و تحلیل قدرتمندی ارائه دهد که YouTube با آن یک شرکت مادر را به اشتراک می گذارد.

مدیرعامل یوتیوب به تکامل این پلتفرم در زمینه NFT و WEB3 اذعان کرد.

مانند نمونه های Spotify، یوتیوب ممکن است علاقه مند به ضبط غیرقانونی پادکست های محبوبی باشد که در حال حاضر در پلتفرم های دیگر میزبانی می شوند. در حالی که چنین رویکرد قوی همیشه برای شنوندگان پادکست معمولی مناسب نیست، می تواند راهی کوتاه مدت و موثر برای هدایت آن شنوندگان به پلتفرم جدیدشان باشد.

در هر صورت، کمی تعجب آور است که یوتیوب قبلاً سعی نکرده پادکست را به پلتفرم خود اضافه کند. اگرچه ممکن است یوتیوب در گذشته نیاز چندانی به این موارد نداشته باشد، مطمئناً می تواند تأثیر مثبتی بر رشد پلتفرم در حال حاضر داشته باشد. همانطور که گفته شد، سازندگان اکنون پادکست‌ها را در پلتفرم اصلی یوتیوب به صورت ویدئو بدون تصویر به اشتراک می‌گذارند.

به همین دلیل است که ارائه یک پلتفرم پادکست ویژه منطقی است. مطابق با TechRadar، یوتیوب از زمان تأسیس خود در سال 2005 به طرق مختلف گسترش یافته است. در سال های اخیر، یوتیوب خدمات ویژه ای را برای بازی ها، ویدیوها، موسیقی و غیره راه اندازی کرده است.

با نحوه استفاده از برنامه دانلود رایگان YouTube برای تماشای آفلاین ویدیوها آشنا شوید

به گفته یوتیوب، افزودن پادکست به لیست می تواند آن را به عنوان یک پلتفرم جهانی برای انواع سرگرمی ها معرفی کند. نظر شما در این مورد چیست؟ آیا یوتیوب با افزودن بخش پادکست می تواند در این زمینه بسیار موفق باشد؟

انتهای پیام

برچسب ها

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.