کدخبر :264294 پرینت
22 آذر 1400 - 15:24

آیا اینماد اجباری زمینه‌ساز تعطیلی 120 شرکت دارای مجوز پرداخت‌یاری می‌شود؟!

یکی از دلایل اصلی مخالفت با اینماد اجباری آن است که در صورتی کسب‌وکارهای اینترنتی ملزم به دریافت اینماد شوند، شرکت‌های پرداخت‌یار به سمت تعطیلی هدایت می‌شوند؛ چراکه در صورت اخذ اینماد توسط کسب‌و‌کارهای اینترنتی، آنها می‌توانند به صورت مستقیم نسبت به دریافت درگاه پرداخت از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) اقدام کنند و نیازمند اتصال به درگاه‌های شرکت‌های پرداخت‌یار نخواهند بود.

متن خبر

به گزارش سیتنا، طی هفته‌های اخیر انتقادهایی در مخالفت با اینماد اجباری مطرح شده است و حتی یکی از شرکت‌های پرداخت‌یار با راه‌اندازی کمپینی، مدیریت بخشی از انتقادها را عهده‌دار شده است.

یکی از دلایل اصلی این مخالفت آن است که در صورتی کسب‌وکارهای اینترنتی ملزم به دریافت اینماد شوند، شرکت‌های پرداخت‌یار به سمت تعطیلی هدایت می‌شوند؛ چراکه در صورت اخذ اینماد توسط کسب‌و‌کارهای اینترنتی، آنها می‌توانند به صورت مستقیم نسبت به دریافت درگاه پرداخت از شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) اقدام کنند و نیازی به اتصال به درگاه‌های شرکت‌های پرداخت‌یار نخواهند داشت.

گفتنی است؛ پرداخت‌یارها با دریافت مجوزهای لازم و انعقاد قرارداد با شرکت‌های ارائه دهنده خدمات پرداخت (PSP) به شبکه‌ی الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) متصل می‌شوند و به صورت غیرمستقیم می‌توانند ابزارهای پذیرش و پرداخت را ارائه دهند.

در همین حال قابل ذکر است که در حال حاضر 120 شرکت دارای مجوز پرداخت‌‌یاری از شاپرک (وابسته به بانک مرکزی) هستند.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.