کدخبر :260483 پرینت
03 شهریور 1400 - 13:16

توسعه شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان غربی با راه‌اندازی خانه خلاق

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری استان آذربایجان‌ غربی از آغاز بکار خانه خلاق این استان جهت توسعه شرکت‌های دانش بنیان در حوزه صنایع خلاق ظرف دو هفته آینده خبر داد.

متن خبر

به گزارش سیتنا، محمد فتحعلی‌لو در مورد خانه خلاق آذربایجان‌ غربی که طی هفته جاری با حضور رئیس صندوق نوآوری و استاندار این استان افتتاح شد، گفت: کارهای مرتبط به راه‌اندازی خانه‌ خلاق را در محل پردیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بر اساس تفاهم‌نامه بین معاونت علمی ‌و فناوری ریاست جمهوری و سازمان میراث فرهنگی از حدود هفت ماه گذشته شروع کردیم.

وی افزود: پیشتر خانه خلاق استان آذربایجان غربی به عنوان یکی از فضاهای سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مطرح بود، اما اکنون با حمایت سازمان برنامه و بودجه و استانداری آذربایجان غربی به عنوان دفاتر کار و کارگاهی، تجهیز شده تا در اختیار شرکت‌های فناور و خلاق که فعالیتشان مرتبط با حوزه میراث فرهنگی است، قرار گیرد.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان غربی ادامه داد: فراخوان جذب شرکت‌های دانش بنیان، خلاق و نوآور در حوزه‌های مرتبط با خانه خلاق را نیز اعلام کرده‌ایم.

فتحعلی‌لو تصریح کرد: از شرکت‌هایی که در مرکز رشد آذربایجان ‌غربی مستقر هستند برای حضور در خانه خلاق حمایت می‌کنیم تا بتوانیم در حوزه صنایع خلاق، شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را بزرگ کنیم و به مرحله سوددهی فناورانه و تجاری‌سازی محصولات خلاقشان برسانیم.

وی مکان درنظرگرفته شده برای خانه خلاق آذربایجان غربی را شامل محوطه مناسب و سوله جهت استفاده از صنایع دستی چوبی اعلام کرد و گفت: استانداری نیز برای کارهای اولیه خانه خلاق حمایت مالی کرده است.

معاون فناوری و نوآوری پارک علم و فناوری آذربایجان ‌غربی ادامه داد: فضای در حال بهره‌برداری برای حضور شرکت‌های خلاق و نوآور آذربایجان غربی در خانه خلاق شامل 10 اتاق 60 تا 100 متری است که در حال حاضر ظرفیت 12 تا 14 شرکت را دارد.

فتحعلی‌لو گفت: در حال حاضر یک تیم اختصاصی برای کارهای خانه خلاق تعیین کرده‌ایم تا در اولین فرصت شاهد بروز نتایج مثبت از این خانه خلاق باشیم.

انتهای پیام

نظرات خود را با ما درمیان بگذارید

افزودن دیدگاه جدید

کپچا
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.